;
Arama

BYD Avrupa'daki üçüncü fabrikasını Almanya'da kurmayı değerlendiriyor

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Avrupa'da kurmayı planladığı üçüncü montaj fabrikasını Almanya'da kurmayı değerlendiriyor. Bu adım, şirketin Avrupa pazarındaki üretim kapasitesini artırmayı amaçlıyor.

17 Mart 2025, 13:58

Çinli otomobil üreticileri dünya genelinde en büyük otomobil pazarı olan Çin'deki iç talebin düşüşüyle birlikte Avrupa'daki satışlarını artırmaya yönelik stratejiler geliştiriyor. Bu kapsamda düşük maliyetli elektrikli araçlarını Avrupa'da daha etkin bir şekilde satabilmek için bölgedeki üretim ve montaj fabrikalarını arttırmayı değerlendiriyorlar. Konuya yakın bir kaynağın Reuters'a verdiği bilgilere göre, şirket yetkilileri Almanya'da potansiyel bir fabrika kurma sürecini incelemeye almış durumda.

Gümrük vergilerinden kaçınma stratejisi

Bir diğer önemli neden ise Avrupa Birliği'nin geçen yıl Çin'de üretilen elektrikli araçlara uygulamaya koyduğu gümrük vergilerinden kaçınma çabası. Avrupa pazarında rekabet avantajı elde edebilmek için yerel üretim tesisleri kurarak bu vergilerin etkisinden kaçmak isteyen Çinli şirketler, yerel üretimle maliyetlerini düşürmeyi hedefliyorlar.

BYD'nin diğer fabrika yatırımları

BYD, Macaristan ve Türkiye'de halihazırda fabrikalar kuruyor ve bu yeni yatırımlar Avrupa'daki varlığını güçlendirmeyi amaçlıyor. Almanya'da kurulacak yeni tesisle birlikte şirket, bölgedeki üretim kapasitesini daha da artırarak elektrikli araçlarını daha geniş bir pazara sunmayı hedefliyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

    İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

  • Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

    Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

  • AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

     AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

  • Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

    Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

  • Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

    Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

  • Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

    Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi