;
Arama

Besler Gıda CEO'su Mert Altınkılınç: Her yıl 50 yeni ürün, hedefte tatlı ve et var

Hem dondurulmuş gıdada hem de yağda Türkiye’nin açık ara pazar lideri... Bu kadar büyükken daha da büyümek kolay değil.

Besler Gıda CEO'su Mert Altınkılınç: Her yıl 50 yeni ürün, hedefte tatlı ve et var
Fotoğraf: Ergun Candemir

Kerevitaş, 48 yıllık bir markadan; 16 kategoride toplam 57 markanın ve bin 500 ürünü yöneten bir kurumsal kimlikten mayıs ayında vazgeçti. Yeni adı artık ‘Besler’. Peki neden? Daha önce Pladis Orta Doğu ve Kuzey Afrika Başkanı olarak görev yapan, Yıldız Holding şirketlerinde 17 yıllık tecrübesi olan Besler Gıda CEO’su Mert Altınkılınç, “Kendi içimizden bile ‘buna neden gerek duyuldu?’ sorusu geliyor” diyor. Bu soruya çok kısa ve net bir cevabı var: “Kerevitaş markasından sadece deniz ürünleri çağrışımından uzaklaşmak için vazgeçtik.”

Hedef, küresel oyunda bir adım daha ileriye gitmek. Bunun için algı, marka değeri çok önemli. Yıldız Holding bu alanlarda önemli tecrübeye sahip, marka değerinin önemini iyi bilen bir grup. Besler, altında önemli mesajlar barındıran bir kelime... “Bir gıda şirketi olma yolunda vizyonumuzu ortaya koyduk” diyor Altınkılınç. Sahip olduğu ve yönettiği markalara arasında SuperFresh, Bizim Yağ, Teremyağ, Luna, Ustam ve DFU gibi tüketiciler arasında karşılık bulan markalar var. Margarin, dondurulmuş gıda, konserve, unlu mamuller ve ev dışı tüketim gibi kategorilerde, hem son tüketiciye dokunuyor hem de B2B alanındalar. Besler, 60’tan fazla ülkede milyonlarca sofraya ulaşan bir Türk gıda devi konumunda. Ancak onun da sınırları var. Ve yeni strateji o sınırları daha da zorlamak üzerine kurulu.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi