Bankaların uzaktan müşteri edinimi artıyor
Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre, yalnızca mayıs ayı sonu itibarıyla uzaktan başvuru yoluyla bankacılık müşterisi olan gerçek kişi sayısı yaklaşık 1 milyon 152 bine ulaştı. Bu kişilerin 653 bini süreci müşteri temsilcisi aracılığıyla tamamladı.
Geleneksel kanallar hâlâ önemli bir paya sahip
Bunun yanında toplu edinim, kurye aracılığıyla yapılan başvurular ve doğrudan şube ziyaretleriyle banka müşterisi olan kişi sayısı da artış gösterdi. Mayıs ayında bu kanallardan toplam 716 bin kişi müşteri oldu. Bu sayı bir önceki aya göre yüzde 7 oranında artış gösterdi.
Kanal | Mart 2025 | Nisan 2025 | Mayıs 2025 | Aylık Değişim (%) |
---|---|---|---|---|
Toplu Edinim | 64 bin | 62 bin | 99 bin | +58 |
Kurye ile | 73 bin | 77 bin | 75 bin | -2 |
Şube | 487 bin | 533 bin | 542 bin | +2 |
Tacir müşterilerde de dijital eğilim yükseliyor
Gerçek kişi tacirler de uzaktan başvuru yöntemini benimsiyor. Mayıs ayı itibarıyla bu yöntemle 35 bin tacir müşteri kazanıldı. Bu müşterilerin 17 bini, süreci müşteri temsilcisiyle tamamladı. Diğer yöntemlerle (şube, kurye ve toplu edinim) kazanılan tacir müşteri sayısı ise 49 bin oldu.
Tüzel müşterilerin tercihi yine şube
Tüzel kişilerde uzaktan edinim hâlâ sınırlı. Mayıs ayında uzaktan başvuruyla kazanılan tüzel müşteri sayısı 4 bin 219 olurken, bu kişilerin yaklaşık yarısı (2 bin 88’i) müşteri temsilcisiyle işlemlerini tamamladı. Şube üzerinden müşteri olan tüzel kişi sayısı ise 28 bin olarak kayda geçti.