;
Arama

Avrupa otomotivde yeniden direksiyona geçebilir mi?

Allianz’ın yayımladığı 2025 Otomotiv Sektörü Raporu’na göre Avrupa, elektrikli araç inovasyonu ve altyapı yatırımlarıyla rekabette yeniden söz sahibi olabilir.

18 Mart 2025, 14:32

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Allianz, küresel otomotiv sektörüne yönelik 2025 değerlendirme raporunu yayımladı.

Raporda, 2023’te yüzde 10’un üzerinde büyüyen sektörün, 2024 yılında yalnızca yüzde 1,7 oranında büyüdüğüne dikkat çekildi. Allianz’a göre; Avrupa'nın sektörde yeniden liderlik üstlenmesi, ürün yelpazesini daraltıp teknoloji ve altyapı yatırımlarına öncelik vermesine bağlı.

Rapor, otomotiv sektörünün 2024 yılında düşük taleple ve zorlu finansman koşullarıyla karşı karşıya kaldığını ortaya koydu. Özellikle Çin ve ABD'nin sektör büyümesinde öncü rol oynayacağı 2025 yılında, Avrupa’nın büyüme hızının yüzde 1,5 seviyesinde kalması bekleniyor.

Elektrikli araç satışlarında gerileme yaşayan tek pazar olan Avrupa, hibrit otomobillerde ise yükseliş kaydetti. Ancak hibrit segmentindeki büyümeden asıl kazancı Asyalı üreticiler elde etti. Allianz, Avrupa'nın özellikle elektrikli araç pazarında inovasyonu hızlandırması ve batarya tedarik zincirinde Çin’e olan bağımlılığı azaltması gerektiğine dikkat çekti.

Avrupa otomotiv endüstrisinin üç temel sorunu olduğuna vurgu yapan Allianz, bunları inovasyon eksikliği, Çinli markaların rekabet üstünlüğü ve sıkı karbon politikalarının getirdiği zorluklar olarak sıraladı. Avrupa Birliği'nin katı CO₂ hedefleri doğrultusunda otomobil üreticilerine 10 milyar euroyu aşacak cezalar uygulanabileceği hatırlatıldı.

Allianz raporu, Avrupa’nın Çin’in ve Tesla’nın izlediği yol haritasından ilham alarak; dengeli tüketici teşvikleri, Ar-Ge destekleri ve altyapı yatırımlarına odaklanması gerektiğini belirtiyor. Özellikle ürün gamının beş-altı modelle sınırlandırılıp bu modellerin hibrit ve elektrikli versiyonlarının sunulması, teknolojiye ve müşteri deneyimine ayrılan yatırım payının en az yüzde 10 seviyesine çıkarılması tavsiye ediliyor.

Avrupa'nın ayrıca Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi yeni gelişen pazarlara yönelmesi ve batarya, otonom sürüş, yapay zekâ destekli yazılımlar ve geri dönüşüm projelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

    Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

  • Türkiye'de yılın 8 ayında en çok satılan otomobil markaları

    Türkiye'de yılın 8 ayında en çok satılan otomobil markaları

  • Üçüncü nesil Audi Q3: Daha sportif daha dijital

    Halit Bolkan
    Üçüncü nesil Audi Q3: Daha sportif daha dijital

  • Çin otomotiv sektörünün iç yüzü

    Doruk Keser
    Çin otomotiv sektörünün iç yüzü

  • İş dünyasının ortak dili: BMW 5 Serisi

    İş dünyasının ortak dili: BMW 5 Serisi

  • Çin elektrikli araç çılgınlığını neden durdurmaya çalışıyor?

    Çin elektrikli araç çılgınlığını neden durdurmaya çalışıyor?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler