Labubu çılgınlığı sona eriyor: Fiyatlar düştü gözler yeni bir oyuncağa çevrildi

Amazon, Target ve Walmart gibi perakendeciler, oyuncağın orijinal versiyonlarını uygun fiyatlarla listelediğinden, Labubu bebekleri aylardır olmadığı kadar kolay bulunur hale geldi. Bu durum, tüketicilerin iştahının azalmaya başladığını gösteriyor olabilir ancak başka bir Pop Mart bebeği sahneye çıkmaya hazırlanıyor.
Öne çıkanlar
• Walmart, son birkaç ay içinde Labubu bebeklerini satmak için çevrimiçi satış sitesi StockX ile işbirliği yaptı. Labubu bebekler, oyuncak başına 39 dolar gibi düşük fiyatlarla web sitesinde hala satışta.
• Target, Pop Mart'ın Japon manga serisi One Piece ile yaptığı işbirliğinden doğan Labubu ürünlerini 39 dolara çevrimiçi olarak satışa sunuyor. Amazon'da Labubu ürünleri Prime Day kapsamında 20 dolara kadar indirimli olarak satışta.
Labubu fenomeni Wang Ning’i Çin’in en zenginleri arasına soktu
• Satıcıların özel seri Labubulardan 10 bin doların üzerinde kazanç elde ettiği eBay'de, iki bin doların üzerinde fiyatla listelenen çok az sayıda oyuncak bebek var ve en pahalı 60 tanesinden hiçbiri teklif almadı.
• Bu yılın başlarında Labubu çılgınlığının doruk noktasında, oyuncaklar Pop Mart web sitesinde her yeniden stoğa girdiğinde saniyeler içinde tükeniyordu ve satıcılar her bir bebekten yüzlerce hatta binlerce dolar kazanıyordu.
• Yüksek fiyatlar ve düşük stok, sahte Labubu'ların artışına neden oldu.
Gözler yeni oyuncakta
Hirono Living Wild Doll adlı bir başka Pop Mart oyuncağının popülaritesi, bu hafta Güney Koreli erkek müzik grubu BTS'nin üyesi Kim Taehyung'un Incheon Havalimanı'nda bu oyuncakla görülmesinin ardından hızla arttı. Birkaç saat içinde, aynı oyuncak Pop Mart'ın Çin'deki web sitesinde 500 adetten fazla satılarak tükendi. Hirono Living Wild Doll şu anda eBay'de 175 dolara satılıyor, bu da orijinal fiyatının üç katından fazla.
Arka plan
Labubu oyuncağı, sanatçı Kasing Lung tarafından on yıl önce tasarlandı ve ilk olarak 2015 yılında The Monsters Trilogy adlı kitapta tanıtıldı. Lung, 2019 yılında tasarımlarının lisansını Pop Mart'a verdi ve şirket bunları koleksiyonluk oyuncaklara dönüştürdü. Labubular, büyük ölçüde K-pop grubu Blackpink'ten Lisa, Rihanna ve Dua Lipa gibi ünlülerin desteği ve TikTok'ta viral olan sürpriz kutu açma videoları sayesinde geçen yıl popüler oldu. CNBC'nin haberine göre hayranlar Pop Mart mağazaları ve otomatların önünde saatlerce kuyruk oluşturdu, hatta bu oyuncakları almak için farklı ülkelere seyahat bile etti. Pop Mart, bu yılın başlarında müşterilerin oyuncaklar için kavga ettiği haberlerinin ardından tüm İngiltere mağazalarından oyuncakları toplattı. Ağustos ayında, Better Business Bureau, düzinelerce kişinin oyuncakları satın almaya çalışırken dolandırıcılık kurbanı olduğunu ve bazı durumlarda yüzlerce dolar kaybettiğini bildirmesi üzerine, çevrimiçi alışveriş yapanlara bir uyarı yayınladı.
Pop Mart hisseleri ağustos ayı sonunda, şirket için tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 43 dolardan işlem görüyordu. Çarşamba günü hisseler 32,80 dolardan işlem gördü, bu da hisse senedinin zirve seviyesinden yüzde 24'lük bir düşüş anlamına geliyor.
Forbes değerlemesi
Forbes’a göre oyuncak üreticisi Pop Mart International Group'un 38 yaşındaki kurucusu Wang Ning'in net serveti 20,5 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Eylül ayında, Labubulara olan talebin azaldığına dair ilk işaretler ortaya çıktığında, Ning'in net serveti bir aydan kısa bir sürede neredeyse 6 milyar dolar düştü. Haziran ayında ilk kez Çin'in en zengin 10 milyarderi arasına girdi. Pop Mart, 2020 yılında Hong Kong'da halka açıldı.