Labubu fenomeni Wang Ning’i Çin’in en zenginleri arasına soktu
Labubu bebekleri, global bir trend yarattı ve bununla da kalmadı. Çin merkezli oyuncak şirketi Pop Mart’ın kurucusu Wang Ning’i, bir süreliğine de olsa, Alibaba Group’un kurucusu Jack Ma’dan daha zengin biri yaptı. Fırtına dinecek gibi de değil zira her ay milyonlarca Labubu figürü satıyor. Şirket, Haziran 2025’te 670 milyon dolarlık Labubu satışına imza attı ve bu rakamla, aynı dönemde, Barbie ve Hot Wheels gibi ikonik Amerikan oyuncak markalarını geride bıraktı. Elf benzeri bu minik tasarım, sadece bir oyuncak değil; aynı zamanda viral bir kültür objesi. Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian ve Blackpink’ten Lisa gibi ünlüler Labubu’larıyla görünürken, Şanghay’dan Londra’ya birçok kişi Labubu satın almak için uzun kuyruklarda bekledi. Üstelik bazen bu tutku için küçük çaplı kavgalar bile çıktı.
Labubu kuyruğunda bekleyenler genelde tek bir ortak düşüncede birleşiyor: “Böylesine yoğun bir rekabetin içinde bunu alabilmek bana inanılmaz bir başarı duygusu veriyor.” Bu hissiyatın sonuçlarına gelirsek… Pop Mart’ın satışları bu yılın ilk altı ayında geçen yıla kıyasla yüzde 204,4 arttı ve yaklaşık 1,93 milyar dolara ulaştı. Net kâr ise yine yaklaşık olarak 650 milyon dolar seviyesine yükseldi. Bu da neredeyse yüzde 385’lik bir artış anlamına geliyor. Gelir artışında en büyük katkı ise Labubu karakterinden ve peluş ürün kategorisinden. Peluş oyuncakların toplam gelirdeki payı yüzde 44,2’ye çıkarken satışlardaki yıllık artış yüzde bin 276’yı buldu.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
Egem Eraslan'ın disiplini ve tutkusu sayesinde Midas unicorn olma yolunda hızla ilerliyor
Erkan Kızılocak / Kıdemli Editör
-
-
-
Can Vitali Hakko Vakkorama ile Z Kuşağının moda ve deneyim anlayışını şekillendiriyor
Erdal Kaplanseren
-
-