;
Arama

Kadın yaratıcıların küresel zaferi: K-Pop Demon Hunters

Netflix’in bugüne kadarki en çok izlenen orijinal filminin arkasındaki kadınlar yazar ve ortak yönetmen Maggie Kang ile şarkıcı ve şarkı yazarı Ejae dahil, 2025’in en güçlü kültürel başarılarından birini yarattı.

11 Aralık 2025, 16:53
Kadın yaratıcıların küresel zaferi: K-Pop Demon Hunters
'KPop Demon Hunters' şarkıcıları EJAE, Audrey Nuna ve Rei Ami, 5 Aralık 2025 tarihinde ABD'nin Kaliforniya eyaletindeki Inglewood'da düzenlenen iHeartRadio Jingle Ball konserinde sahne aldı.

Küresel bir fenomene dönüşen K-Pop Demon Hunters filminin henüz 10. dakikasına gelmeden, Huntr/x’in kahramanları güçlerini “Run, run, we run the town, whole world playing our sound… Huntr/x, show this, how it’s done, done, done” (Koş, koş, biz şehri yönetiyoruz, tüm dünya bizim müziğimizi çalıyor... Huntr/x, göster bunu, nasıl yapıldığını, yapıldığını, yapıldığını…) sözleriyle sergiliyor.

325 milyon izlenme

Aynı şey, K-Pop Demon Hunters’ı hayata geçiren parlak kadın ekibi için de söylenebilir; yazar ve ortak yönetmen Maggie Kang, Sony Pictures yapımcısı Michelle Wong ve şarkıcı-şarkı yazarı Ejae dahil. Neredeyse hiç beklenmedik bir şekilde, bu kadın grubu 2025’in muhtemelen en büyük kültürel fenomenini yarattı. 20 Haziran’da vizyona girmesinden iki ay bile geçmeden, K-Pop Demon Hunters Netflix’in en popüler filmi oldu ve şimdiye kadar 325 milyondan fazla izlendi.

1 milyar dinlenme

Ağustos ayında Huntr/x, gerçek hayattaki sanatçılar Ejae, Audrey Nuna ve Rei Ami tarafından seslendirilen Golden ile, 2001’de Destiny’s Child’ın Bootylicious ile elde ettiği başarıdan bu yana Billboard Hot 100’de zirveye oturan ilk kız grubu oldu. Kasım ayına gelindiğinde Golden Spotify’da 1 milyar dinlemeye ulaştı; K-Pop Demon Hunters film müziği ise Amerikan Kayıt Endüstrisi Birliği tarafından platin sertifikası aldı ve “Golden” Yılın Şarkısı dalında Grammy’ye aday gösterildi. Aralık ayında hem şarkı hem film Altın Küre adaylığı da aldı.

Filmin ortak yönetmemi Maggie Kang Forbes’a, “Bu tür bir heyecanı en son ne zaman hissettiğimi hatırlamıyorum, herhangi bir medya, herhangi bir format için. Bir animasyon filminin tüm nesilleri ve demografileri aşması… çok gerçeküstü” dedi. Seul’de doğup Kanada’da büyüyen Kang, üniversitede animasyon okudu ve ardından DreamWorks ile Warner Animation Group’ta çalıştı. Demon Hunters, onun ilk uzun metraj yönetmenlik deneyimi. Sony’den Chris Appelhans ortak yazar ve ortak yönetmen olarak yer aldı.

Oyuncakları çıkacak

Bu popülerlik yalnızca küresel başarıyı şekillendirmekle kalmadı. Huntr/x ve Saja Boys’a (bilmeyenler için, filmde Huntr/x’in yenmesi gereken iblis erkek grubu) yönelik bitmek bilmeyen hayran talebi gerçek finansal güce dönüştü; Netflix'in üçüncü çeyrek gelirleri Demon Hunters’ın da etkisiyle yüzde 17 artarak 11.5 milyar dolara yükseldi. Ekim ayında Netflix, Demon Hunters markalı oyuncaklar için Hasbro ve Mattel'in küresel ortak lisans sahibi olacağını duyurdu; oyuncaklar gelecek yıl piyasaya sürülecek. 

Netflix eş CEO’su Ted Sarandos, şirketin ekim kazanç açıklamasında şöyle dedi: “K-Pop Demon Hunters kadar büyük bir hite sahip olduğunuzda, bu işi ne kadar büyütebileceğinize dair hayal gücünü körüklüyor.” Filmin ve müziklerinin rekor kıran istatistiklerinin ötesinde kültürel etkisinin bolca kanıtı var: Google Trends’e göre “K-Pop Demon Hunters” 2025’in en çok aranan Cadılar Bayramı kostümüydü. Seul’deki Kore Ulusal Müzesi, 1945’teki kuruluşundan bu yana ilk kez yıllık 6 milyon ziyaretçiyi aşma yolunda. Bu sayı Vatikan Müzeleri ziyaretçi sayısıyla aynı seviyede ve bir müze yetkilisinin Forbes’a söylediğine göre bunun bir kısmı K-Pop Demon Hunters’ın etkisi sayesinde.

“Kadın yetenekleri desteklemek için karar aldık”

K-Pop Demon Hunters serisinin mevcut gücü ve gelecekteki potansiyeli, K-Pop Demon Hunters’ın kadınlarının 2025 Forbes Dünyanın En Güçlü 100 Kadını listesinde toplu olarak 100. sırada yer almasının sebebi. Buradaki “toplu” kısmı önemli: Demon Hunters’ı yaratan ve üreten sadece Kang ve Sony yapımcısı Michelle Wong değildi. Rumi, Mira ve Zoey’e hayat veren de yalnızca Ejae, Nuna ve Ami değildi (seslendirmelerin şarkı dışı kısımlarını Arden Cho, May Hong ve Ji-young Yoo yaptı). Wong, film kredilerinde adı geçen yaklaşık 750 kişinin neredeyse yüzde 50’sinin kadın olduğunu tahmin ediyor. Kang Forbes’a yaptığı açıklamada,  “Michelle ve ben, kadın sanatçıları ve yetenekleri seçip desteklemek için bilinçli kararlar aldık” dedi.

K-Pop hayranlarının çoğunun kadın olması (2025 Temmuz tarihli Billboard raporuna göre Kpop hayranlarının yaklaşık yüzde 80’i kadın) filmin başarısının arkasındaki ilgiyi artırdı. Yine de filmin yankısı, kendi içsel şeytanlarıyla yüzleşmek ve algılanan kusurlarını kabul etmek üzerine mesajı sayesinde, cinsiyet, etnik köken veya yaş gibi tipik sınırları aşmış durumda. Rumi karakterini şarkı söylerken seslendiren ve Golden şarkısının ortak yazarı Ejae, Forbes’a verdiği röportajda şunları söyledi: “Utanç kavramı sadece belirli bir yaş grubuna ait değil. Herkesin kendi şeytanları olması fikri anlaşılabilir” 

Bu yıl “Golden”ı dinleyen milyonlarca kişiye bakılırsa, umut dolu bir şarkıya veya şeytanlarla savaşan bir filme ihtiyaç duyan birçok insan vardı. Wong şöyle diyor: “Şarkılar olmadan filmin bu kadar güçlü olacağına inanmıyorum ama film de hikaye olmadan bu kadar güçlü olmazdı.”

Bu fenomen başka bir yılda mümkün olmayabilirdi. Kang’ın Demon Hunters fikrini ilk kez ortaya atmasından filmin gösterimine kadar yedi yıl geçti ve bu süre içinde Kore kültürel ihracatları büyük bir popülarite patlaması yaşadı. Arizona State Üniversitesi Kore Çalışmaları profesörü Areum Jeong, Parazit’in 2020 Oscar zaferi (En İyi Film ödülünü kazanan ilk İngilizce olmayan film), 2021’de distopik Squid Game dizisinin viral olması ve BlackPink ile BTS gibi K-Pop devlerinin şarkılarında İngilizce sözlerin artması gibi olaylar K-Pop hakkında bir animasyon filminin niş kitlelerin ötesine geçmesinin zeminini hazırlayan etkenler olarak gösteriyor. 

Geçen yıl Morgan Stanley, K-Pop’un değerini onlarca milyar dolar olarak belirledi. Analistler Seyon Park ve Dan Kim o sırada şöyle yazmıştı: “K-Pop’un 130 milyar dolarlık küresel müzik pazarında ana akım bir tür haline gelme potansiyeli olduğunu görüyoruz.” Görünüşe göre bu öngörü şimdiden gerçeğe dönüşmüş durumda.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok