;
Arama

YoungLA spor giyim girişimini 176 milyon dolarlık satışa nasıl taşıdı?

ABD'de Hindistan kökenli göçmenler Gurmer ve Dashmeet Chopra kariyerlerine eBay’de telefon kılıfı satarak başladı. Bugün ise fitness esintili sokak modası markalar ilk mağazasını açmaya hazırlanıyor.

12 Ağustos 2025, 12:09
YoungLA spor giyim girişimini 176 milyon dolarlık satışa nasıl taşıdı?
Los Angeles merkezli spor giyim markası YoungLA, ünlü aktör Arnold Schwarzenegger ile de iş birliği yaptı.
Kaliforniya, Los Angeles’taki numune odasında Forbes'a konuşan YoungLA’nın kurucu ortağı Gurmer Chopra, “Günün yarısını burada geçiriyorum. Her bir parçayı denemişimdir" dedi. Sokak modası ile spor giyimi arasında dengeli bir çizgi yakalayan YoungLA, aynı zamanda Supreme ve Gymshark gibi büyük markalarla benzer yönler taşıyor. 2014’te Chopra kardeşler tarafından kurulan ve tüketiciye doğrudan satış yapan marka, önclikle erkek spor kıyafetleri satarken, ardından kategoriyi genişletti. New York merkezli Supreme gibi YoungLA da sınırlı ürün lansmanlarıyla heyecan ve talep yaratıyor. YoungLA’nın web sitesindeki öne çıkan modeller genellikle vücut geliştiriciler ve fitness influencer’ları; bunlar, Gymshark’ın İngiltere merkezli iş modeline benzer şekilde, satış ortaklığı linkleri üzerinden komisyon kazanıyor.

Her iki marka YoungLA’dan daha yüksek gelir elde etse de (Gymshark ve Supreme sırasıyla 2024’te 780 milyon ve 538 milyon dolar gelir getirdi) Chopra kardeşler şirketin yüzde 50’sine sahip olarak spor giyim işini bir yaşam tarzı markasına dönüştürmede istikrarlı başarı yakaladı. YoungLA’nın yıllık gelirinin yarısı artık kot pantolon ve şapka gibi sokak giyim satışlarından geliyor. Şirketin büyümesi, sonunda fiziksel mağazalara geçişi getirdi; marka bu sonbahar ilk mağazasını açacak.

Hindistan doğumlu Chopra kardeşler, 10 ve 15 yaşlarında ülkeyi terk etti. Büyükbabalarının son isteği, babalarının ailesiyle birlikte ABD’ye göç etmesiydi. New Jersey’ye taşındılar. Babaları New York şehirindeki turistik dükkanlara hediyelik eşya sattı. Bir süre sınırlı başarı sonrası, babaları işi için Kaliforniya’da bir hediye dükkanı bölge müdürü olarak iş buldu ve aileyi batıya taşıdı. O dönemi anlatan YoungLA’da marka ve pazarlamadan sorumlu Gurmer, “Kardeşimle birlikte New Jersey’deki işi kapatmak ve kalan tüm stoğu elden çıkarmak için bir yıl harcadık" dedi. 

Los Angeles’ta Chopra kardeşler, Gurmer Santa Barbara’da muhasebe okumaya başlayana kadar Craigslist üzerinden iPhone kılıfı satarak para kazandı. 2014’te Ernst & Young’da denetim işine girdi ancak sekiz ay sonra ayrıldı. Gurmer EY’de çalışırken, kardeşi Dashmeet ile birlikte ebeveynlerinin evinde ortak odada eBay ve Amazon’da futbol forması ve elektronik likit kartuşu gibi ürünler satarak yan işlerine devam ettiler. Kar marjları düşüktü ancak Gurmer işi bıraktıktan sonra satışlar artmaya başladı; kardeşler 2016’da 5.000 dolar yatırım yaparak yaklaşık 500.000 dolar net kazandı.

Ertesi yıl, kendi ürünlerini satmak isteyen Chopra kardeşler Amazon’da ilk orijinal ürünleri olan erkek spor şortlarını piyasaya sürdü. Ürünleri, eBay kullanıcı adları Young-LA ile markaladılar; bu isim, sevdikleri DJ Young California’dan esinlenmişti. 2017 ve 2018’de yavaş yavaş yeni aktif giyim ürünleri ekleyerek Amazon’dan çıkıp tüketiciyi kendi web sitelerine yönlendirmeyi hedeflediler. Aynı zamanda Instagram’da YoungLA kullanıcı adını 800 dolara satın alarak paylaşımlar yapmaya başladılar. Bir yıl içinde 10.000 takipçiye ulaştılar. İlk büyük hedeflerinin web sitelerinden günde 10 sipariş almak olduğunu söyleyen Gurmer, “Sonra yavaş yavaş ‘Günde 100 sipariş alabilir miyiz?’e çıktı. Bunu başarabilirsek ihtiyacımız olan her şey o olur diye düşündüm" diye konuştu.

Influencer'larla iş birliği 

2019’da 100 siparişli günler gelmeye başladı. YoungLA, TikTok’ta popüler olan fitness influencer’ları ve sporcularla iş birliği yapmaya başladı; bu da evde fitness talebinin yükseldiği Covid döneminde karşılığını buldu. Marka 2020’de 6 milyon dolar, 2021’de ise 35 milyon dolar gelir elde etti. Chopra kardeşler, sınırlı iki haftalık ürün lansmanlarını başlattı ve geleneksel aktif giyim dışında ürünler sunmaya başladı; Gurmer, bunun influencer iş birliklerinde büyük satış avantajı sağladığını belirtiyor.

Altı kez Mr. Olympia şampiyonu Chris Bumstead gibi internet ünlüleri, promosyon kodları sunarak satışları artırdı; bu influencer’lar, paylaşılan satışlardan yüzde 15 komisyon ve gönderi başına 2.000-10.000 dolar arasında taban ücret alıyor. Bu tür pazarlama, içerik üreticileri yıllık sözleşmeli çalışanlara dönüştürüyor. 2022’de YoungLA yıllık gelirini neredeyse üçe katlayarak 90 milyon dolara ulaştı. 2023’te 150 milyon dolar gelir elde etti; bu dönemde Arnold Schwarzenegger, ağır siklet boks şampiyonu Tyson Fury, birkaç UFC dövüşçüsü ve Gold’s Gym gibi fitness markalarıyla ünlü iş birlikleri yaptı.

Üretimi Çin'de yapıyor

YoungLA üretimini Çin’de yapıyor; bir ürünün tasarım sürecinden satışa hazır hale gelmesi 8-9 ay sürüyor. Marka genellikle haftanın ortasında 8-10 farklı tarzda koleksiyonlar çıkartıyor. Bu ürünlerden üç-dörtü hızlıca tükeniyor, Gurmer’e göre genellikle 15 dakika içinde. En çok talep görenler birkaç ay sonra yeniden stoklanıp satışa sunulabiliyor.

Morningstar perakende analisti David Swartz., "Bu az üretim modeli, Supreme ve yüksek segment olarak algılanmaya çalışan diğer sokak modası şirketleri tarafından popüler hale getirildi. apay kıtlık diyebilirsiniz ama insanlar ürünlerin indirimli fiyatlarla ileride bulunmayacağını bildikleri için tam fiyat ödemeye teşvik ediliyor" diyor

Ancak sınırlı ürün lansmanlarıyla gelir sağlamak hassas ve riskli bir büyüme yöntemi. YoungLA, her lansmandan birkaç ürünün tükenmesine bağlı olarak aylık satış hedeflerini tutturuyor. Bu strateji, geliri artırmak için stok artırmayı, aynı zamanda ürünlerin tükenmesi için stok azaltmayı gerektiriyor. Fazla stok indirimlere yol açabilir, bu da böyle bir model kullanan marka için olumsuzdur.  YoungLA yakın zamanda perakende ortaklarına yönelmeyecek ancak bu yıl sonunda dijital platformdan çıkıyor. Ekim ayında marka, Los Angeles Westfield Topanga alışveriş merkezinde ilk mağazasını açacak.

"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Bayındır Sağlık Grubu’nun yeni adresi Acıbadem oldu

    Bayındır Sağlık Grubu’nun yeni adresi Acıbadem oldu

  • Alman sanayisinde rekabet gücü geriliyor

    Alman sanayisinde rekabet gücü geriliyor

  • BofA, ABD tahvillerinde getiri tahminlerini güncelledi

    BofA, ABD tahvillerinde getiri tahminlerini güncelledi

  • Yatırım projelerinde finansman şartları değişti

    Yatırım projelerinde finansman şartları değişti

  • Dünyada tereyağı fiyatları rekor düzeyde artıyor

    Dünyada tereyağı fiyatları rekor düzeyde artıyor

  • Enerjisa Enerji yılın ilk 6 ayında faaliyet gelirlerini yüzde 9 artırdı

    Enerjisa Enerji yılın ilk 6 ayında faaliyet gelirlerini yüzde 9 artırdı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi