;
Arama

Verimsiz toplantılar şirketlere milyarlar kaybettiriyor

London School of Economics’in 2024’te yayımladığı "When Generations Meet" raporuna göre, kurumsal toplantıların yüzde 35’i verimsiz geçiyor. Bu verimsizlik yalnızca zaman kaybına yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda büyük mali kayıplara da sebep oluyor.

28 Nisan 2025, 11:25

Araştırma, yalnızca ABD’de toplantı verimsizliğinden dolayı yılda 259 milyar dolar, Birleşik Krallık’ta ise 64 milyar dolar gibi devasa bir kayıp yaşandığını ortaya koyuyor. Günümüzde toplantılar kurumsal karar alma süreçlerinin merkezinde yer alırken, bu büyük kayıpları engellemek için daha az toplantı yapmaktan ziyade toplantıları daha verimli ve kapsayıcı hale getirmek gerekiyor.

Kuşaklararası temsil verimliliği artırıyor

Araştırmaya göre, toplantılarda farklı kuşakların temsilinin artırılması verimliliği doğrudan etkiliyor. Üst düzey yöneticilerin katıldığı toplantıların yaklaşık yüzde 75’inde Z kuşağından kimse yer almıyor. Dahası bu toplantıların yüzde 48’i,ya en genç kuşak olan Z kuşağını ya da deneyimli Baby Boomer kuşağını tamamen dışarıda bırakıyor. Oysa toplantıların daha kapsayıcı bir şekilde düzenlenmesi yalnızca iş gücündeki kuşak dağılımını yansıtmak ABD’de yıllık 28 milyar dolarlık bir verimlilik artışı sağlıyor. Bu da 2 bin 500 çalışanı olan bir şirket için yılda 1.8 milyon dolar tasarruf anlamına geliyor.

Kapsayıcı toplantılar yalnızca zaman tasarrufu sağlamıyor; aynı zamanda her jenerasyonun sunduğu farklı bakış açıları, birikimler ve sosyal ağlar sayesinde karar alma süreçlerini zenginleştiriyor. Bu, daha yaratıcı çözümler üretilmesini ve katılımın artmasını sağlarken aynı zamanda çalışan bağlılığını güçlendiriyor. Sonuç olarak uzun vadede verimlilikte ciddi bir artış yaşanıyor.

"Daha Az Toplantı Değil, Daha Kapsayıcı Toplantılar"

Gilda&Partners Kurucu Ortağı Jilda Bal, bu bulgular ışığında kurumları toplantı kültürlerini gözden geçirmeye çağırıyor:

"Verimsizliği azaltmanın yolu toplantı sayısını azaltmaktan ziyade her kuşağın kendini ifade edebileceği bir ortam yaratmaktan geçiyor. Kuşaklar arası iletişimi teşvik eden ve herkesin katkısının değer bulduğu toplantılar, hem iş sonuçlarını hem de çalışan bağlılığını güçlendirir. Toplantı verimliliğini artırmak için her jenerasyonun sesine yer veren, gerçekten kapsayıcı ortamlar yaratmalıyız. Daha az toplantı değil, daha kapsayıcı toplantılar iş dünyasının geleceğini şekillendirecek."


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Çin, AB'de Alman ihracatçıların payını ele geçiriyor

    Çin, AB'de Alman ihracatçıların payını ele geçiriyor

  • Çin malı makinelere bağımlılık ABD'li üreticilerin maliyetlerini artırıyor

     Çin malı makinelere bağımlılık ABD'li üreticilerin maliyetlerini artırıyor

  • Türkiye'nin doğal gaz ithalatı şubatta yüzde 16,64 arttı

    Türkiye'nin doğal gaz ithalatı şubatta yüzde 16,64 arttı

  • Murat Vargı: Türkiye'yi cep telefonu ile tanıştıran milyarder

    Murat Vargı: Türkiye'yi cep telefonu ile tanıştıran milyarder

  • Hüsnü Özyeğin: Finansla yükselen, enerjiyle güçlenen milyarder

    Hüsnü Özyeğin: Finansla yükselen, enerjiyle güçlenen milyarder

  • xAI 20 milyar dolarlık finansman arayışında

    xAI 20 milyar dolarlık finansman arayışında

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Türk Milyarderler