;
Arama

Verimsiz toplantılar şirketlere milyarlar kaybettiriyor

London School of Economics’in 2024’te yayımladığı "When Generations Meet" raporuna göre, kurumsal toplantıların yüzde 35’i verimsiz geçiyor. Bu verimsizlik yalnızca zaman kaybına yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda büyük mali kayıplara da sebep oluyor.

28 Nisan 2025, 11:25

Araştırma, yalnızca ABD’de toplantı verimsizliğinden dolayı yılda 259 milyar dolar, Birleşik Krallık’ta ise 64 milyar dolar gibi devasa bir kayıp yaşandığını ortaya koyuyor. Günümüzde toplantılar kurumsal karar alma süreçlerinin merkezinde yer alırken, bu büyük kayıpları engellemek için daha az toplantı yapmaktan ziyade toplantıları daha verimli ve kapsayıcı hale getirmek gerekiyor.

Kuşaklararası temsil verimliliği artırıyor

Araştırmaya göre, toplantılarda farklı kuşakların temsilinin artırılması verimliliği doğrudan etkiliyor. Üst düzey yöneticilerin katıldığı toplantıların yaklaşık yüzde 75’inde Z kuşağından kimse yer almıyor. Dahası bu toplantıların yüzde 48’i,ya en genç kuşak olan Z kuşağını ya da deneyimli Baby Boomer kuşağını tamamen dışarıda bırakıyor. Oysa toplantıların daha kapsayıcı bir şekilde düzenlenmesi yalnızca iş gücündeki kuşak dağılımını yansıtmak ABD’de yıllık 28 milyar dolarlık bir verimlilik artışı sağlıyor. Bu da 2 bin 500 çalışanı olan bir şirket için yılda 1.8 milyon dolar tasarruf anlamına geliyor.

Kapsayıcı toplantılar yalnızca zaman tasarrufu sağlamıyor; aynı zamanda her jenerasyonun sunduğu farklı bakış açıları, birikimler ve sosyal ağlar sayesinde karar alma süreçlerini zenginleştiriyor. Bu, daha yaratıcı çözümler üretilmesini ve katılımın artmasını sağlarken aynı zamanda çalışan bağlılığını güçlendiriyor. Sonuç olarak uzun vadede verimlilikte ciddi bir artış yaşanıyor.

"Daha Az Toplantı Değil, Daha Kapsayıcı Toplantılar"

Gilda&Partners Kurucu Ortağı Jilda Bal, bu bulgular ışığında kurumları toplantı kültürlerini gözden geçirmeye çağırıyor:

"Verimsizliği azaltmanın yolu toplantı sayısını azaltmaktan ziyade her kuşağın kendini ifade edebileceği bir ortam yaratmaktan geçiyor. Kuşaklar arası iletişimi teşvik eden ve herkesin katkısının değer bulduğu toplantılar, hem iş sonuçlarını hem de çalışan bağlılığını güçlendirir. Toplantı verimliliğini artırmak için her jenerasyonun sesine yer veren, gerçekten kapsayıcı ortamlar yaratmalıyız. Daha az toplantı değil, daha kapsayıcı toplantılar iş dünyasının geleceğini şekillendirecek."


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Buffett ve diğer milyarderler dibe vuran UnitedHealth’e neden yatırım yaptı?

    Buffett ve diğer milyarderler dibe vuran UnitedHealth’e neden yatırım yaptı?

  • Şişecam'dan yılın ilk 6 ayında 101 milyar liralık net satış

    Şişecam'dan yılın ilk 6 ayında 101 milyar liralık net satış

  • Wall Street’in kripto paraya bakışı nasıl değişti?

    Wall Street’in kripto paraya bakışı nasıl değişti?

  • Garanti BBVA kripto, USDT işlemlerini başlatıyor

    Garanti BBVA kripto, USDT işlemlerini başlatıyor

  • Fitch: Türk bankalarında yatırımcı güveni toparlanıyor

    Fitch: Türk bankalarında yatırımcı güveni toparlanıyor

  • Bilet.com, Insha Ventures'tan yatırım aldı

    Bilet.com, Insha Ventures'tan yatırım aldı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi