;
Arama

Orzaks takviye pazarında ithal markalara kendi cevabını veriyor

Takviye gıda pazarının lideri, bu yıl halka arza hazırlanıyor. Orzaks, büyük ilaç şirketlerini ve global rakiplerini nasıl geride bıraktı?

03 Temmuz 2025, 08:00 Güncelleme: 03 Temmuz 2025, 11:02
Orzaks takviye pazarında ithal markalara kendi cevabını veriyor
Fotoğraf: Ergun Candemir

Türkiye’de “Over the Counter” (OTC), Türkçesiyle gıda takviyesi pazarının lideri Orzaks. Başında da bir makine mühendisi var: Yunus Emre Alimoğlu. Orzaks’ın kurucusu ve CEO’su olarak şirketin büyük hissedarı o, diğer büyük hissedar ise eczacı ağabeyi Selman Alimoğlu.

2004 yılında kurulan şirket, pazara ilk olarak Ocean Omega-3 balık yağı ürünü ile adım attı. O yıllarda ithalata dayalı ve yeni yeni filizlenen Türkiye takviye edici gıda pazarında bir fırsat görmüşlerdi. “Bir boşluk fark ettik” diyor Yunus Emre Alimoğlu, “Pazar yeniydi ve ailemizin uzmanlığını kullanarak benzersiz bir şey yaratabileceğimize inandık.” Ancak o sırada kendisi İstanbul Esenler’deki eczanenin başındaydı. İnönü Üniversitesi makine mühendisliğinden mezun olduktan sonra askerliğini yapmış, hemen sonra da aynı alanda çalışmak üzere bulduğu ilk işe başlamak üzere Muğla’ya gitmişti. “Daha işe başladığım ilk gün ağabeyim arayarak böyle bir iş yapmak istiyoruz, dahil olmak ister misin dedi” diye anlatıyor hayatını değiştiren kararı.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)