Meta reklam yönetimini yapay zekaya devretmeye hazırlanıyor
Meta Platforms, yapay zeka destekli reklamcılığı şirketin gelecekteki temel yapıtaşlarından biri olarak konumlandırıyor. Şirketin planına göre, markalar 2025 yılı sonuna kadar yapay zeka kullanarak reklam içeriklerini sıfırdan oluşturabilecek.
Meta'nın mevcut reklam platformu hâlihazırda bazı yapay zeka araçları sunuyor. Bu araçlar, var olan reklamların farklı versiyonlarını oluşturabiliyor ve küçük düzenlemeler yaparak reklamları Facebook ve Instagram’da hedef kitlelere ulaştırabiliyor. Ancak yeni hedef, reklam fikirlerinin sıfırdan, yalnızca görsel, video ve metin girdileriyle üretilebilmesi.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg’e göre, bu sistem markaların yalnızca tanıtmak istedikleri ürünün bir görselini ve reklam bütçesini sisteme girmelerini yeterli kılacak. Geri kalan tüm içerik ve hedefleme adımları yapay zeka tarafından gerçekleştirilecek. Sistem, hangi kullanıcı gruplarına reklam gösterileceğine karar verecek ve bütçe önerilerinde de bulunacak.
Reklam daha da kişiselleşecek
Zuckerberg, geçen hafta yapılan genel kurul toplantısında, “Çok uzak olmayan bir gelecekte, işletmeler yalnızca ulaşmak istedikleri hedefi, örneğin satış ya da yeni müşteri edinimi, belirleyip, birim sonuç için ödemek istedikleri tutarı ve banka hesaplarını sisteme tanımlayarak tüm süreci bize bırakacaklar" dedi. Ayrıca katıldığı bir podcast yayınında bu yaklaşımı “reklamcılığın tanımını yeniden yapıyoruz” sözleriyle açıkladı.
Meta ayrıca reklamları kullanıcıya göre kişiselleştirmek istiyor. Yapay zeka destekli bu sistemle aynı reklam, kullanıcının konumuna göre farklı versiyonlarla sunulabilecek. Örneğin, karlı bir bölgede yaşayan kullanıcı bir aracı dağ yolunda görürken, şehirde yaşayan biri aynı aracı bir caddede görebilecek.
Bu tür kişiselleştirme ve otomasyon araçları, küçük ve orta ölçekli işletmeler için önemli avantajlar sağlayabilir. Bu işletmeler, Meta platformlarındaki reklamverenlerin çoğunluğunu oluşturuyor ve genellikle yüksek prodüksiyon bütçelerine sahip değil.
Ancak büyük markalar, Meta'nın reklam süreçlerindeki kontrolünü daha da artırmasından çekiniyor. Ayrıca, yapay zeka tarafından üretilen kampanyaların, insan eliyle hazırlanmış reklamlarla aynı etkiyi yaratıp yaratamayacağı konusunda şüpheler bulunuyor.
Teknoloji şirketleri yapay zeka ile reklam üretiminde büyük potansiyel görüyor. Google, geçen ay düzenlediği geliştirici konferansında yazılı komutlarla kısa videolar oluşturan “Veo” adlı video üretim aracını tanıttı.
Meta’nın yeni araçları yüksek hesaplama gücü gerektiriyor ve her marka için özel yapay zeka modellerinin geliştirilmesini zorunlu kılıyor. Bu da teknoloji altyapısına büyük yatırım anlamına geliyor.
Öte yandan birçok marka hâlihazırda Midjourney ve OpenAI’nin DALL-E gibi üçüncü taraf yapay zeka araçlarını kullanarak reklam içerikleri üretiyor. Meta, bu dış araçların kendi platformuna entegre edilmesi yönünde çalışmalar yürütüyor.
Reklam, Meta'nın iş modelinin temelini oluşturuyor. 2024 yılında şirketin gelirlerinin yüzde 97’sinden fazlası reklamdan elde edildi. Bu gelirler, Meta’nın milyarlarca dolarlık yapay zeka çipleri, veri merkezleri ve yapay zeka model eğitimine yaptığı yatırımları da finanse ediyor.
"Yapay Zeka" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?