;
Arama

Honda neden Nissan'la birleşmek istiyor?

Honda ve Nissan ortak bir geleceğe adım atmayı değerlendiriyor ancak bu birleşmenin gerekçesi konusunda Honda CEO’su Toshihiro Mibe’nin tereddütleri dikkat çekti. Honda'nın elektrikli araç pazarındaki konumunu güçlendirmek için birleşmek istediği öne sürülüyor.

28 Aralık 2024, 10:22 Güncelleme: 28 Aralık 2024, 10:39

Honda CEO'su Mibe, gazeteciler tarafından birleşmenin iş açısından mantığını açıklaması istendiğinde kısa bir duraksamanın ardından “Bu zor bir soru” diyerek hem gazetecileri güldürdü hem de şüpheleri artırdı.

Bu birleşme ihtimali dünya genelinde merak ve tartışmalar yaratırken analistler iki şirketin stratejik avantajlarını sorguluyor. Honda, General Motors ile elektrikli araç ortaklığını sonlandırdıktan sonra sektördeki konumunu güçlendirme çabası içinde. Pelham Smithers Associates’ten otomotiv analisti Julie Boote, Bloomberg’e verdiği demeçte Honda’nın elektrikli araç ve yazılım alanındaki yeteneklerini artırmak için bir ortaklığa ihtiyaç duyduğunu vurguladı.

Birleşmeyi eleştirenler de var

Birleşme ile ilgili eleştiriler de yok değil. Eski Nissan CEO’su Carlos Ghosn, birleşme planını eleştirerek “Bu, performansın üzerinde kontrole öncelik veriyorsunuz demektir” ifadelerini kullandı.

Planlar arasında, iki şirketin Ağustos 2026’ya kadar Tokyo Borsası’nda listelenecek ortak bir holding şirketi kurması yer alıyor. Eğer gerçekleşirse bu hamle,hem Honda’nın hem de Nissan’ın borsa kotundan çıkmasıyla sonuçlanabilir. Dahası birleşmenin Nissan’ın yüzde 24 hissesine sahip olduğu Mitsubishi Motors’u da kapsayabileceği belirtiliyor.

Toyota ve Volkswagen'in gerisinde kalacaklar

Başarıyla hayata geçerse yeni kuruluşun yıllık araç satışlarının 8 milyon adedi aşması ve dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasına girmesi bekleniyor. Ancak bu bile Toyota Motor ve Volkswagen’in hâkimiyetini gölgelemeye yetmeyecek gibi görünüyor.

Birleşme haberlerinin ardından, Nissan hisseleri yüzde 20’nin üzerinde değer kazanırken Honda hisseleri hafif bir düşüş gösterdi.

Görüşmelerin nasıl sonuçlanacağı ve bu şirketlerin gelecekte nasıl bir yol çizeceği tüm sektör tarafından yakından takip ediliyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Renault ve Stellantis’ten AB’ye: Yeni kategori şart

    Renault ve Stellantis’ten AB’ye: Yeni kategori şart

  • Çinli otomobil üreticileri Avrupa pazarındaki paylarını nasıl ikiye katladı?

    Çinli otomobil üreticileri Avrupa pazarındaki paylarını nasıl ikiye katladı?

  • Otomotiv ihracatında ocak-mayıs rekoru

    Otomotiv ihracatında ocak-mayıs rekoru

  • Trafiğe mayısta 210 bin 295 aracın kaydı yapıldı

    Trafiğe mayısta 210 bin 295 aracın kaydı yapıldı

  • Elektrikli araçlara geçişte Avrupa frene bastı

    Elektrikli araçlara geçişte Avrupa frene bastı

  • ÖTV kanun teklifi Meclis’te: İçten yanmalı ve hibrit araçlarda vergi artışı gündemde

    ÖTV kanun teklifi Meclis’te: İçten yanmalı ve hibrit araçlarda vergi artışı gündemde

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi