Ford: Tarifeler nedeniyle 1,5 milyar dolar kaybedeceğiz
Ford CEO’su Jim Farley yeni tarife düzenlemelerinin etkilerinin henüz netleşmediğini ifade ederek, "Rakiplerimizin bu tarifelere nasıl yanıt vereceğini görmek için erken. Ancak şu açık ki ABD'de en büyük üretim ağına sahip olan firmalar bu süreçten avantajlı çıkacak" dedi.
2,5 milyar dolarlık ek maliyet bekleniyor
Şirket yöneticileri, Çin ve Meksika’dan yapılan ithalatın etkisiyle 2025 yılında yaklaşık 2,5 milyar dolarlık ek bir maliyetle karşı karşıya kalacaklarını açıkladı. Ford, Çin’e yönelik otomotiv ihracatını durdurmuş olsa da Lincoln Nautilus gibi bazı modelleri hâlâ bu ülkeden ithal etmeye devam ediyor.
Kazançlar beklentilerin üstünde ama düşüş sürüyor
Ford’un hisse başına kazancı yılın ilk çeyreğinde 14 sente gerileyerek LSEG analistlerinin iki sentlik tahminini aşsa da geçen yılın aynı dönemindeki 49 sente göre önemli bir düşüş kaydetti. Şirket, maliyet düşürme ve kalite artışı gibi adımların bu performansa katkı sağladığını belirtti.
Net kârda sert düşüş
İlk çeyrek sonuçları, yeni modellerin üretime alınması sırasında yaşanan aksaklıklardan etkilendi. Ford’un net kârı, geçen yıl aynı dönemdeki 1,3 milyar dolardan 471 milyon dolara düştü.
Gelir düştü ancak beklentileri aştı
Ford’un toplam geliri ilk çeyrekte yüzde 5 düşerek 40,7 milyar dolara gerilese de analistlerin 36 milyar dolarlık beklentisinin üzerinde gerçekleşti.
Tüketiciden erken satın alma tepkisi
Gümrük vergilerinin araç fiyatlarını artıracağı beklentisi tüketicilerin erken alım yapmasına neden oldu. Bu durum kısa vadede satışları ve kazançları artırırken, Ford da bu dönemde pazar payını genişletmek amacıyla çeşitli teşvik kampanyaları düzenleyen şirketlerden biri oldu.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan
Forbes 2025 milyonerler listesi: En zengin 100 Türk