;
Arama

BYD, elektrikli araç rekabetinde geliriyle ilk kez Tesla'yı geride bıraktı

Çinli elektrikli araç (EV) şirketi BYD, üçüncü çeyrek gelirinin yüzde 24 artarak 28,2 milyar dolara (201,1 milyar RMB) ulaştığını bildirdi. Bu, iki otomobil üreticisinin küresel araç satışlarında kıyasıya rekabete başlamasından bu yana ilk kez Elon Musk'ın Tesla'sını geride bıraktığı anlamına geliyor.

31 Ekim 2024, 11:10 ÖÖ EKLENDİ
BYD, elektrikli araç rekabetinde geliriyle ilk kez Tesla'yı geride bıraktı

Çarşamba günü yayınlanan bir açıklamaya göre, BYD'nin üçüncü çeyrekteki net geliri bir önceki yıla göre yüzde 11,5 artarak 1,63 milyar dolara (11,6 milyar RMB) yükseldi. Daha yüksek gelire rağmen, BYD Tesla'nın çeyrekteki 2,2 milyar dolarlık net gelirinin gerisinde kaldı. Tesla, üçüncü çeyrek gelirinde bir önceki yıla göre yüzde 8 artışla 25,18 milyar dolara ulaştığını bildirdi.

Çinli EV üreticisi, çeyrek boyunca 1,12 milyon EV ve plug-in hibrit araç teslim etti ve yüzde 21,9 brüt marj üretti. Buna karşılık, Tesla aynı çeyrekte 462 bin 890 araç teslim etti.

Şirketin toplam EV ve plug-in hibrit satışlarının üçte birinden fazlasını oluşturan şirket, Eylül ayında rekor satış rakamlarına ulaşırken, seyreltilmiş hisse başına kazanç yüzde 11,73 artarak 56 sente (4 RMB) yükseldi.

Çin'de, eski içten yanmalı arabalarını daha yeşil araçlarla değiştiren kişilere yönelik hükümet sübvansiyonları EV satışlarını artırdı. Çin Binek Araç Derneği'nin (CPCA) verilerine göre, EV ve plug-in hibrit satışları Eylül ayında yüzde 50,9 arttı ve toplam satışların yüzde 52,8'ini oluşturdu.

EV yarışması

Bloomberg'in haberine göre, BYD ve Tesla, EV pazarında önemli bir ivme yakalarken, Volkswagen, Ford, Stellantis ve General Motors gibi geleneksel otomobil üreticileri, EV geçişlerinde karlılık açısından zorluk çekiyor.

BYD'nin güçlü konumu, şirketin gelir artışının büyük bir kısmına katkıda bulunan ve toplam 1,12 milyon üç aylık teslimatın 685.830'unu oluşturan sağlam hibrit araç serisinden kaynaklanmaktadır. Buna karşılık, Tesla'nın serisi yalnızca EV'lerden oluşmaktadır.

Çinli şirketin dikey olarak entegre tedarik zinciri stratejisi aynı zamanda maliyetleri düşürüyor ve üretim maliyetlerinin düşmesine yol açıyor.

30 Ekim 2024 itibarıyla Tesla, 1,11 trilyon dolarlık piyasa değeriyle dünyanın en değerli otomobil üreticisi olmaya devam ediyor. Onu 306,32 milyar dolarlık piyasa değeriyle Toyota, üçüncü sırada ise 158,33 dolarlık piyasa değeriyle BYD izliyor.

Nelere dikkat etmelisiniz?

BYD, Ocak ve Eylül ayları arasında yaklaşık 2,74 milyon adet satılmış olmasıyla yıllık 4 milyon araçlık satış hedefine ulaşma yolunda. Citibank tahminlerine göre şirketin Kasım ayına kadar aylık bazda 500 bine kadar ünite satması bekleniyor.

Avrupa Birliği, Çin'in "haksız sübvansiyonu" gerekçesiyle Çin yapımı elektrikli araçlara yüzde 35,3'e varan ek gümrük vergileri getirdi . BYD'ye ise yüzde 17'lik ek vergi uygulandı ve bu oran emsalleri arasında en düşük oldu.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Generals Motors robot taksi projesinin fişini çekti

    forbes.com.tr
     Generals Motors robot taksi projesinin fişini çekti

  • BYD 2024’teki 4 milyon hedefini tamamlamak üzere

    forbes.com.tr
    BYD 2024’teki 4 milyon hedefini tamamlamak üzere

  • ABD’de 11 binden fazla otomotiv çalışanı işten çıkarıldı

    forbes.com.tr
    ABD’de 11 binden fazla otomotiv çalışanı işten çıkarıldı

  • Tofaş’ın Stellantis Türkiye’yi devralma süreci yeniden masada

    forbes.com.tr
    Tofaş’ın Stellantis Türkiye’yi devralma süreci yeniden masada

  • Otomobil satışları tam gaz: En yüksek ikinci kasım ayı adedi görüldü

    Halit Bolkan
    Otomobil satışları tam gaz: En yüksek ikinci kasım ayı adedi görüldü

  • CEO'nun istifasının ardından Stellantis hisselerinde sert düşüş

    forbes.com.tr
    CEO'nun istifasının ardından Stellantis hisselerinde sert düşüş

Yazarlar

Çok Okunanlar