;
Arama

BYD’den çığır açan hızlı şarj teknolojisi

Çin’in en büyük elektrikli araç üreticilerinden biri olan BYD, elektrikli araç şarj süresini devrim niteliğinde kısaltan yeni bir teknoloji geliştirdi. Şirketin tanıttığı yeni sistem, bir benzinli aracın yakıt alması kadar kısa bir sürede elektrikli araçları tamamen şarj edebiliyor.

18 Mart 2025, 11:32 Güncelleme: 26 Mayıs 2025, 14:30

BYD’nin başkanı Wang Chuanfu, yapılan testlerde yeni şarj sisteminin Han L modelini sadece beş dakikada yüzde 100 şarj edebildiğini belirtti. Bu kısa süre içinde araç, 470 kilometre menzil sunacak şekilde tamamen şarj olabiliyor. Bu gelişme elektrikli araç kullanıcıları için büyük bir kolaylık sağlarken şarj sürelerinin uzunluğu nedeniyle tereddüt yaşayan potansiyel alıcılar için de cesaret verici bir adım.

Hisseler yükseldi, yatırımcılar umutlu

Yeni şarj teknolojisinin tanıtılmasının ardından BYD'nin Hong Kong borsasında işlem gören hisseleri, yüzde 4,05 oranında artış göstererek 401,20 Hong Kong doları (51,63 dolar) seviyesine çıktı. Şirketin hisseleri 2025 yılı başından bu yana yüzde 53 oranında bir yükseliş gösterdi. Bu artış yatırımcıların şirketin geleceği ile ilgili olumlu beklentilerini yansıtıyor.

Hızlı şarj teknolojisinin rekabet avantajı

BYD, bu yeni hızlı şarj teknolojisini gelecekteki elektrikli araç modellerine entegre etmeyi planlıyor. Bu gelişme Tesla gibi güçlü rakiplere karşı rekabet gücünü artırmaya yönelik önemli bir adım olarak görülüyor. Elektrikli araç sahiplerinin şarj istasyonları önünde uzun süre beklemeleri zorunluluğu BYD'nin bu yeni sistemi ile tarihe karışacak gibi görünüyor.

Bu yeni şarj sistemi BYD’nin hedeflerinden birine ulaşmasına yardımcı olacak. Elektrikli araçlara geçiş yapmayı planlayan tüketiciler, benzinli araçlara alışkın oldukları için uzun şarj süreleri konusunda endişeler taşıyorlar. Ancak BYD bu sistemiyle, benzin istasyonu ziyaretlerine benzer bir deneyim sunarak bu kaygıları ortadan kaldırmayı amaçlıyor.

BYD’nin Avrupa’daki büyüme planları

BYD'nin hızlı şarj teknolojisi tanıtımı aynı zamanda şirketin Avrupa'daki genişleme stratejisiyle de paralel bir gelişme gösteriyor. Şirketin Macaristan ve Türkiye’de kurulacak yeni üretim tesislerinin ardından Almanya’yı üçüncü Avrupa montaj tesisi olarak değerlendirdiği belirtiliyor. Bu hareket BYD'nin Avrupa pazarındaki etkisini artırma ve yerel rakiplerine karşı rekabetçi fiyatlarla satış yapma planlarının bir parçası.

BYD

"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

    Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

  • Musk'ın ilgisi artık arabalarda değil

    Musk'ın ilgisi artık arabalarda değil

  • Tesla satışları rekor seviyede düştü

    Tesla satışları rekor seviyede düştü

  • Xiaomi 2027’den itibaren elektrikli araçlarını yurt dışına satmayı planlıyor

    Xiaomi 2027’den itibaren elektrikli araçlarını yurt dışına satmayı planlıyor

  • Audi'den yenilikçi hamle: A6 Sportback e-tron

    Halit Bolkan
    Audi'den yenilikçi hamle: A6 Sportback e-tron

  • Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ilk 6 ayda yüzde 5,2 büyüdü

    Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ilk 6 ayda yüzde 5,2 büyüdü

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)