;
Arama

BYD, Avrupa genel merkezini Macaristan’a kuruyor

Çin’in önde gelen elektrikli araç üreticilerinden BYD, Avrupa’daki büyüme hedefleri doğrultusunda kıtadaki genel merkezini Macaristan’da kurmaya hazırlanıyor. Bu adım, şirketin uluslararası pazardaki etkisini artırma stratejisinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.

16 Mayıs 2025, 14:37 Güncelleme: 26 Mayıs 2025, 14:30

BYD’den yapılan açıklamaya göre yeni tesis, satış ve satış sonrası hizmetlerin yanı sıra ürün testleri, tasarım uyarlamaları ve çeşitli operasyonel fonksiyonlar için kullanılacak. Bu merkezin faaliyete geçmesiyle birlikte binlerce kişiye istihdam sağlanması bekleniyor.

Ar-Ge merkezinde ileri teknolojiye odaklanılacak

Şirket, Avrupa’daki merkezinde araştırma ve geliştirme çalışmalarına özel önem verecek. Özellikle gelişmiş sürüş destek sistemleri ve yeni nesil elektrikli araç teknolojileri bu merkezde geliştirilecek ana başlıklar arasında yer alacak.

Yurt dışı açılımı Çin'deki rekabetin etkisiyle hızlandı

BYD’nin bu hamlesi, Çin’deki yoğun rekabet ortamında kâr marjlarının daralmasıyla birlikte geldi. Ülkede süregelen fiyat savaşları, şirketin kârlılığı üzerinde baskı yaratırken, yurt dışı pazarlarından elde edilen gelirler bu durumu dengelemeye başladı.

İhracat payı hızla büyüyor

Yatırım araştırma firması Morningstar’ın analistlerinden Vincent Sun, BYD’nin 2025’in ilk çeyreğinde ihracat hacmini iki katından fazla artırdığını belirtti. Sun’ın verilerine göre, geçen yıl toplam satışlara yüzde 16 katkı sağlayan ihracat bu yıl yüzde 21 seviyesine ulaştı.

Macaristan’daki üretim daha da genişleyecek

BYD’nin Macaristan’da halihazırda faaliyet gösteren bir fabrikası bulunuyor. Yeni kurulacak merkezle birlikte, şirketin Avrupa’daki üretim süreçlerini daha fazla yerelleştirmesi ve kıtadaki etkinliğini artırması bekleniyor.

AB ile Çin arasında tarife görüşmeleri yeniden başladı

Avrupa Birliği, geçtiğimiz yıl Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini artırmıştı. Bu kapsamda BYD için yüzde 17,0, Geely için yüzde 18,8 ve SAIC için yüzde 35,3 oranında tarife uygulanmaya başlandı. Ancak Çin Ticaret Bakanlığı, geçtiğimiz ay Avrupa Birliği ile bu tarifelere ilişkin görüşmelerin yeniden başlatıldığını açıkladı.

BYD

"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri 2025

    Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri 2025

  • Dünyanın en büyük bankaları 2025: JP Morgan üst üste üçüncü kez lider

    Dünyanın en büyük bankaları 2025: JP Morgan üst üste üçüncü kez lider

  • Forbes Global 2000: Türkiye’den 10 şirket listede

    Forbes Global 2000: Türkiye’den 10 şirket listede

  • Boeing'in hisseleri Hindistan'daki uçak kazası sonrası düştü

     Boeing'in hisseleri Hindistan'daki uçak kazası sonrası düştü

  • TÜSİAD: Sanayisiz büyüme sürdürülemez

    TÜSİAD: Sanayisiz büyüme sürdürülemez

  • Yeşil dönüşüm yatırımları için yeni finansman yolları gündemde

    Yeşil dönüşüm yatırımları için yeni finansman yolları gündemde

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?