Audi'den yenilikçi hamle: A6 Sportback e-tron
Elektrikli otomobil savaşı sadece ulaşılabilir fiyatlı B ve C segmentlerinde değil daha üst sınıflarda da yaşanıyor. Her ne kadar pazar payı açısından B ve C segmentleri kadar büyük olmasa da D ve E segmentlerinde de teknoloji savaşı tüm hızıyla sürüyor. Özellikle Alman premium markalar lüks otomobil pazarında güç kaybetmemek için hummalı bir çalışma içinde. VW Grubu’nun premium markası Audi de BMW ve Mercedes’le baş edebilmek için biraz geç kalsa da model çeşitliliğini arttırmaya başladı. Bunun son örneklerinden biri de A6 e-tron ailesi oldu. Sedan versiyon Sportback ve stationwagon versiyon Avant’da giriş versiyonuyla birlikte Performance ve quattro olmak üzere üç farklı versiyon bulunuyor. Giriş versiyonlarında 210 kW (285 HP), Performance’da 270 kW (367 HP) ve Quattro’da 315 kW’lik (428 HP) güç kullanıma sunuluyor.
A6 e-tron, Audi’nin Premium Platform Electric (PPE) adını verdiği altyapıda geliştirilen ikinci model olurken düz zemin yapısını kullanan ilk model ünvanını taşıyor. Geleneksel Audi ızgarasını kapalı hale getirip kamera ve bazı sensörleri arkasına gizleyen Audi tasarımcılarının en büyük başarısı Sportback’te 0,21, Avant’da 0,24 olarak açıklanan aerodinamik sürtünme katsayıları. Böylece A6 Sportback e-tron gelmiş geçmiş en aerodinamik yapıya sahip Audi modeli ünvanına sahip oldu. 4928 mm uzunluğunda olmasına rağmen büyük boyutlarını ilk bakışta anlamak pek kolay değil. Görünen o ki Audi tasarımcıları sportif ama geleneksel özelliklere sahip bir sedanın E segmentinde hâlâ yüksek talep göreceğine inanıyor. Bu konuda BMW ile aynı yolu izlediğini söyleyebiliriz. 2946 mm’lik aks mesafesi de iç mekan genişliği konusunda fikir verse de alçak sayılabilecek yapısı ferahlık hissi konusunda tamamen opak, tamamen transparan ve farklı alanları opak hale getirebileceğiniz iki modu bulunan cam tavana güveniyor gibi görünüyor.