Besler’in 9 aylık cirosu 22,4 milyar liraya ulaştı
Dondurulmuş gıda ve yağ kategorilerinde faaliyet gösteren Besler, 2025’in ilk 9 aylık dönemine ilişkin finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) açıkladı. Buna göre şirketin konsolide cirosu 22,4 milyar lira olarak gerçekleşti.
Brüt kârını yüzde 7,4 artışla 5,2 milyar liraya çıkaran Besler, 2,6 milyar lira faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr (FAVÖK) elde etti. FAVÖK marjı bir önceki yılın aynı dönemine göre 1,8 puan artarak yüzde 11,5 seviyesine yükseldi. Şirketin ihracat geliri ise 2 milyar liraya ulaştı.
Dondurulmuş gıdada büyüme sürüyor
Son üç yılda tonajda yüzde 50, ciroda dört kat büyüyen dondurulmuş gıda pazarında, Besler’in markası SuperFresh perakende kanalında yüzde 37’lik payla lider konumda yer aldı.
Sürdürülebilirlik ve yenilikçi iletişim çalışmalarıyla öne çıkan Besler, bu dönemde toplam 23 ödül kazandı. Şirket, 20 yeni ürünün tanıtımını veya yeniden lansmanını gerçekleştirirken, yeni ürünlerin perakende kanalındaki ciroya katkısı yüzde 18’e ulaştı.
Tarımın kadın yıldızları sahnede
Besler’in tarımda fırsat eşitliğine odaklanan sosyal sorumluluk projesi “Tarımın Kadın Yıldızları”, “Ege’den Hasat” markalı bezelye ürünüyle somut bir çıktıya dönüştü. Bu ürün, Michelin 2025 Tavsiye Listesi’ndeki bir restoranın menüsünde de yer aldı.
Proje kapsamında ayrıca gençlerin tarım sektöründeki istihdamını desteklemek amacıyla bir staj programı hayata geçirildi.
Besler, Avrupa Birliği ve TÜBİTAK ortaklığında yürütülen “Avrupa Bölgesinde Akıllı Tarım Alanları Programı (SAFER)” ile tarımda dijital dönüşümün öncülüğünü üstlendi. Şirket, Avrupa’nın gıda inovasyon topluluğu EIT Food’dan bu proje kapsamında 2,8 milyon euro hibe desteği aldı.
Yağ pazarında güçlü konum
Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU) markasıyla otel, restoran ve kafelere yönelik ürün portföyünü güçlendiren şirket, yaz sezonunda yakaladığı ivmeyi yılın geri kalanına da taşıdı.
Yıllık yaklaşık 505 bin ton üretim kapasitesine sahip olan Besler; Bizim Yağ, Terem, Luna, Ona, Ustam ve Evet markalarıyla perakende kanalında yüzde 67’lik ciro payına ulaştı.
Türkiye’nin margarin ihracatının yüzde 35’ini tek başına gerçekleştiren şirket, beş kıtada 50’den fazla ülkeye ürün göndererek küresel varlığını pekiştirdi. Bizim Yağ markası bu yıl 30. yılını kutlarken, yağ kategorisindeki iletişim çalışmaları Besler’e dokuz ödül kazandırdı.
“İşbirlikleriyle etki alanımızı genişlettik”
Besler Üst Yöneticisi (CEO) Mert Altınkılınç, markalarının verimli üretim anlayışı ve yenilikçi ürün portföyleriyle sürdürülebilir büyüme hedeflerine kararlılıkla ilerlediğini belirtti.
Altınkılınç, hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarlarda varlıklarını güçlendirirken, paydaşlarla kurulan uzun vadeli ve karşılıklı değer yaratan işbirlikleriyle etki alanlarını genişlettiklerini vurguladı.
Gelecek dönemde inovasyonu işlerinin merkezinde tutarak yeni pazarlara açılacaklarını ifade eden Altınkılınç, “Amacımız, Türkiye’nin gıda sektöründeki liderliğini dünya sahnesine taşıyarak, gıda ekosisteminin geleceğinde öncü bir rol üstlenmektir.” değerlendirmesini yaptı.
Besler Gıda CEO'su Mert Altınkılınç: Her yıl 50 yeni ürün, hedefte tatlı ve et var