Taylor Swift ekonomisi: Yeni albümü rekorlarla gündemde
Hollywood verilerine göre Taylor Swift'in The Official Release Party of a Showgirl filmi, tek hafta sonu gösteriminde ABD gişesinde 33 milyon dolar hasılat elde etti ve pop yıldızının sadık hayran kitlesi filmi 1 numaraya yükseltti. Geçen hafta piyasaya çıktığı gün 2,7 milyon kopya satan albüm, Swift’in daha önceki rekorlarında olduğu gibi ekonomik bir etki de yarattı. ABD’de binlerce hayran, albümün çıkışını kutlamak için işe gitmedi ve bazıları AMC sinema salonlarında veya markalı pop-up mağazalarda resmi olarak düzenlenen albüm partilerine katıldı.
Öne çıkanlar
• Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl hafta sonu boyunca ABD çapında 3 bin 700'den fazla sinemada gösterildi ve biletler 12 dolara satıldı. Bu fiyat, Swift'in on ikinci albümü olan The Life of a Showgirl’e bir gönderme olarak yorumlandı.
• Swift'in yeni albümü The Life of a Showgirl’den yeni bir müzik videosunun prömiyerini ve kamera arkası görüntülerini içeren film, cuma günü gişede 15,8 milyon dolarlık hasılatla birinci sırada yer aldı.
• Film ayrıca izleyicilerden A+ CinemaScore puanı aldı, bu da filmin Swift hayranları arasında büyük bir başarı elde ettiğini gösteriyor.
• The Life Of A Showgirl albümü geçen hafta cuma günü yayınlandı ve Apple Music'in “En Popüler Albümler” listesinde 1 numaraya yükseldi. Albümdeki tüm şarkılar listenin ilk 12 sırasına yerleşti.
• Albüm ilk gününde 2,7 milyon kopya sattı. Swift, aynı zamanda tüm albümler arasında en yüksek ikinci haftalık satış rakamına ulaştı. Bu rakam, çıkış haftasında 3,8 milyon kopya satan Adele'nin 25 adlı albümünün ardından ikinci sırada yer alıyor.
• Swift'in yeni albümü daha yayınlanmadan, eski sekiz albümü geçen hafta Billboard'un Top 100 listesine girmişti.
Swift daha önce de gişe birincisi oldu
Bu Swift'in ilk büyük film başarısı değil. Milyarder pop yıldızının konser filmi The Eras Tour, 2023'teki açılış hafta sonunda 93 milyon dolar hasılat elde etti ve dünya çapında 261 milyon doların üzerinde hasılat yaptı.
Albümün ekonomik etkisi
Taylor Swift'in başarıları her zaman bir tür ekonomik etki yaratıyor ve en yeni albümü de daha yayınlandığı ilk gün etkisini göstermeye başladı. ABD’de binlerce hayranı, cuma günü albümün çıkışının işe gitmemek için yeterli bir neden olduğuna karar verdi. Pop yıldızının en tutkulu hayranları için 12 şarkılık albümü keyifle dinleyerek günü geçirmek için çeşitli yollar vardı: AMC sinema salonlarında resmi olarak düzenlenen albüm lansman partileri, fotoğraf çekme imkanı sunan markalı pop-up mağazalar veya hayranların bir araya gelip diğer Swifties (Swift’in fanlarına verilen isim) üyeleri birlikte albümü dinleyip kutlayabilecekleri ev partileri. Haber kanalı 9 News Australia, Swift'in dinleme partisinde, payetlerle süslenmiş hayranların “iş yerinde olmaları gerektiği” için yüzlerini gizlediklerini bildirdi. Bir kadın kameraya, kutlama için yarım gün izin aldığını söyledi.
Nomura Securities analistlerine göre Swift'in 2023-2024 yıllarındaki Eras turnesi, altı ayda ABD'de toplam 5 milyar dolarlık tüketici harcaması yarattı ve bunun 2 milyar doları perakende satışlardan geldi. Kansas Üniversitesi kamu işleri ve yönetim fakültesi doçenti ve yakında çıkacak olan Swiftynomics: How Women Mastermind and Redefine Our Economy (Swiftynomics: Kadınlar Ekonomimizi Nasıl Yönlendiriyor ve Yeniden Tanımlıyor) kitabının yazarı Misty Heggeness, “Bu hafta sonu, özellikle bu albümün çıkışı ve filmiyle ilgili olarak ekonomide para harcandığını düşünüyorum. İnsanlar albümün çıkışını grup halinde kutlamak için dışarı çıktıklarından küçük işletmeler, restoranlar, barlar ve diğer yerlerin gelirlerinde artış olacağını varsayabiliriz” diye konuştu.
Arka plan
Swift, nişanlısı Travis Kelce ve kardeşi Jason'ın sunduğu New Heights podcast'inde 12 şarkılık albümü The Life of a Showgirl’ü duyurmuştu ve albümün büyük bir kısmını Eras Tour konserleri arasında İsveç'te kaydettiğini açıkladı. Albüm, uzun süredir birlikte çalıştığı Max Martin ve Shellback ile birlikte üretildi ve 2017'deki Reputation’dan bu yana ilk kez birlikte çalıştıkları tam bir proje oldu.
Forbes değerlemesi
Forbes’un tahminlerine göre Swift’in net serveti 1,6 milyar dolar. Sanatçı, Eras Tour’dan elde ettiği gelirler ve müzik kataloğunun değeri sayesinde Ekim 2023'te milyarder oldu. Servetinin yaklaşık 800 milyon doları telif hakları ve turnelerden elde ettiği gelirlerden, 600 milyon dolarlık müzik kataloğundan ve 110 milyon dolarlık gayrimenkullerden oluşuyor.