Sony anlaşma imzaladı: Labubu beyazperdeye taşınıyor
Son derece popüler Labubu bebekleri yakında sinema salonlarını fethedebilir çünkü Sony Pictures viral oyuncakların haklarını elde etti. Bu, bir film stüdyosunun büyük gişe hasılatı yakalamak için oyuncak uyarlaması bir filme yatırım yaptığı son örneklerden biri.
Öne çıkanlar
• The Hollywood Reporter’ın haberine göre Sony popüler Çin bebeklerini konu alan bir film yapma haklarını satın aldı.
• Birçok haber kaynağı, projenin henüz çok erken aşamalarda olduğunu ve hiçbir oyuncu, yazar veya yönetmenin projeye henüz imza atmadığını yazdı. Filmin vizyon tarihi de henüz belli değil.
• Filmin canlı çekim mi yoksa animasyon mu olacağı belli değil ve başarılı olursa, Labubu filmi bir serinin başlangıcı olabilir.
Neden ‘oyuncak’ filmlerine yöneliyorlar?
Son yıllarda film stüdyoları, genellikle gişede büyük başarı elde eden oyuncak veya oyunlara dayalı filmlere giderek daha fazla yöneliyor. Warner Bros. Entertainment ve Mattel işbirliği ile yapılan ikonik oyuncak bebeğe dayanan canlı çekim film Barbie 2023 yılında kültürel bir fenomen oldu ve 1,4 milyar dolardan fazla hasılat elde etti. Barbie’nin başarısı, Mattel'i diğer oyuncaklarına dayalı ek filmler planlamaya teşvik etti. Variety'nin daha önce bildirdiği üzere bir düzineden fazla film aktif olarak geliştirme aşamasında. Yazar ve oyuncu Lena Dunham, Polly Pocket filminin yönetmenliğini üstlenirken, Wicked filminin yönetmeni Jon M. Chu, Hot Wheels filminin canlı çekim versiyonunu yönetiyor ve John Cena, Matchbox araba filminde başrol oynuyor. New York Times, 2017 yılında, 2014 yılında gişe rekorları kıran The Lego Movie filminin, oyuncak ve oyunlara dayalı filmlerin trendini başlatmasına yardımcı olduğunu bildirmişti.
Oyunların, özellikle video oyunlarının film uyarlamaları da son yıllarda gişede güvenilir bir başarı elde etti. A Minecraft Movie 2025 yılında yurt içi sinemalarda en yüksek hasılat yapan film olurken, The Super Mario Bros. Movie 2023 yılında Barbie’nin ardından en büyük hasılatı yapan ikinci film oldu. Masa oyunu Catan, popüler video oyunu Call of Duty ve 3D görüntü oyuncağı View Master'ı konu alan filmler, geçtiğimiz haftalarda çeşitli stüdyolar tarafından onaylandı.
Arka plan
Labubu oyuncakları yıllardır piyasada olsa da bu yıl TikTok'ta patlama yaşayarak her yerde yaygınlaştı. Oyuncaklar Hong Konglu sanatçı Kasing Lung tarafından tasarlandı ve ilk olarak 2015 yılında resimli kitaplarda ortaya çıktı. Lung, dört yıl sonra Çinli şirket Pop Mart ile lisans anlaşması imzalayarak bebekleri bir oyuncak serisine dönüştürdü. Yaramaz gülümsemeleri ve çirkin-sevimli görünümleriyle tanınan Labubular, Pop Mart'ın oyuncak bebekleri satmak için kullandığı sürpriz kutu stratejisi sayesinde TikTok'ta popüler hale geldi. Oyuncaklar çeşitli renk ve tasarımlarda üretiliyor ancak içinde hangi oyuncak bebeğin olduğu bilinmeyen kapalı kutularda satılıyor. Tüketiciler ayrıca nadir bulunan ‘gizli’ Labubu'yu kutudan çıkarma şansına da sahip.
Sürpriz kutular, Labubu’yu hayranları için oldukça koleksiyon değeri yüksek hale getirdi ve hayranların çoğu TikTok için ‘kutu açma’ videoları hazırlıyor. Labubular, son derece sadık hayranlar edindi ve yeni ürünler piyasaya çıktığında, bazı hayranlar mağazalarda uzun kuyruklar oluştuğunu ve ürünlerin hızla tükendiğini söylüyor. Bu çılgınlık, mağazalarda kavgalar ve bebeklerin çevrimiçi olarak binlerce dolara yeniden satılması gibi bazı tuhaf tüketici davranışlarına da yol açtı.