Labubu’ların kaderi Beanie Babies ile aynı mı olacak?
Pop Mart’ın Labubu oyuncaklarına karşı olan büyük ilgi, 1990’larda Beanie Babies’in çöküşüyle sonuçlanan döngüye benzemeye başladığını gösteriyor. Hong Kong’daki Bernstein’da Asya tüketici hisseleri kıdemli araştırma analisti Melinda Hu, Labubu’lara olan ilgilinin zirveye ulaştığını düşünüyor. Hu, Labubu’nun popülaritesini besleyen “az üretim, avcılık, dopamin etkisi ve ikincil piyasa” dinamiklerinin Beanie Babies’in spekülatif döngüsünü andırdığını belirtti. Hu, “Şirkette temel strateji değişiklikleri olmadan uzun vadeli yatırımcıların hisse eklemesini tavsiye etmem” dedi.
Altın çağı sona mı erdi?
Pop Mart hisselerinin altın çağı şimdiden sona ermiş olabilir. Şirketin Hong Kong’da işlem gören hissesi ağustostaki zirvesinden bu yana yüzde 30’dan fazla düşmüş durumda; kayıpların bir kısmı, bir çalışanın canlı yayında sürpriz kutu ürünlerinden birinin fiyatını sorgularken duyulmasının ardından geldi. Bu geri çekilme, hisselerin geçen yılın başından ağustostaki zirveye kadar yüzde 1.500’den fazla yükseldiği bir rallinin ardından gerçekleşti.
Bloomberg tarafından derlenen verilere göre Pop Mart’ı takip eden 46 analistin en az 42’si hala “al” veya eşdeğer bir tavsiye verirken, üçü “tut” diyor. Hu’nun Pekin merkezli oyuncak şirketi için 16 Ekim’de “zayıf performans” notuyla kapsamı başlatmasından bu yana hisseler yaklaşık yüzde 25 düştü.
Yaklaşık yedi yıldır Bernstein’da çalışan Hu şu anda ANTA Sports Products ve Shiseido dahil 10 şirketi kapsıyor. Bloomberg verilerine göre tavsiyelerini takip eden yatırımcılar son altı ayda ortalama yüzde 5 kayıp yaşadı; meslektaş analistlerin ortalama kaybı ise yüzde 2,7. Yatırımcı pozisyonlanması da Pop Mart’ın kısa vadeli performansına yönelik artan şüpheleri gösteriyor.
90’larda yatırım aracıydı
Beanie Babies, 1990’ların sonlarında bir finansal yatırım aracına dönüştürülene kadar değerlerini hızla artırmıştı. Balon 1999 civarında patladı ve kote olmayan TY Inc. tarafından yaratılan bu oyuncaklar bugün genellikle değersiz. Pop Mart hisseleri 23 Ekim’de, şirketin üçüncü çeyrek sonuçları beklentileri aşmasına rağmen büyümenin 2026’ya doğru yavaşlayacağı endişelerini giderememesi üzerine yüzde 9’dan fazla düştü. Monsters adlı ürün serisinin karakteri olan Labubu’ya bağımlılık, yatırımcı rahatsızlığının giderek büyüyen bir nedeni haline geldi; karakteri içeren bu seri, bir yıl önce yüzde 14 olan toplam gelirin yaklaşık yüzde 35’ini yılın ilk yarısında oluşturdu. Bernstein’dan Hu, fikri mülkiyetlere atıfla şu değerlendirmede bulundu: “Boğa–ayı tartışması tek bir soruya dayanıyor: Şirket Labubu bağımlılığından kurtulup büyüme sağlayabilir mi?”
Pop Mart hisselerindeki düşüş onları halihazırda Hu’nun bir yıllık 225 Hong Kong doları fiyat hedefinin altına itmiş olsa da analist bunu uzun vadeli bir görüş olarak nitelendirerek hedefi şimdilik değiştirmedi. Olumlu görüş bildiren analistler ise Pop Mart’ın küresel penetrasyonunun henüz erken aşamada olmasını ve ürün yelpazesini çeşitlendirme çabalarını güçlü yanlar arasında gösteriyor. Hong Kong’dan Dustin Wei’nin de aralarında bulunduğu Morgan Stanley analistleri pazar günü yayımladıkları notta şöyle yazdı: “Piyasanın Pop Mart’ın popülaritesini artırmaya yönelik proaktif önlemlerini hafife aldığını düşünüyoruz. Yeni ürün lansmanlarının ötesinde, tema parkları, filmler ve ünlü işbirlikleri gibi eğlence alanındaki faaliyetleri etkili yöntemlerdir.”
“Labubu’ya alternatifi var”
JPMorgan Chase’e göre Pop Mart’ın Labubu’ya en az bir makul alternatifi daha var. Analist Kevin Yin geçen ay yayımladığı araştırma notunda, “‘Twinkle Twinkle’, tüketiciler Labubu’ya ulaşamadığında başvurulan bir alternatif olmak yerine gerçek bir hayran kitlesi çekiyor” dedi. Yıldız temalı bu oyuncak serisinin Pop Mart satışlarının bu yılın ilk yarısındaki yüzde 2,8 seviyesinden 2027’ye kadar yüzde 8’ine katkıda bulunacağını söyledi.
Ancak Hu ikna olmuş değil. “Diğer ürünlerin bağımsız olarak kendi başlarına ilgi üretebildiğine dair bir kanıt görmedim. Pop Mart’ın uzun vadeli büyüme sürdürülebilirliğine ilişkin görünürlük sınırlı” diyor. Bernstein analisti ayrıca Labubu’nun Sanrio Co.’nun Hello Kitty’si ve Mattel Inc.’in Barbie bebekleri gibi sürdürülebilir uzun vadeli bir popülarite oluşturabileceği görüşüne de şüpheyle yaklaşıyor.Hu, Hello Kitty ve Barbie için “spekülatif pazarlama, sınırlı üretim, sürpriz kutu mekanikleri ve dopamin odaklı satın alma davranışı olmadığını” belirtti. Bu ürünlerin sürekli erişilebilir ve tüm tüketiciler için ulaşılabilir olmasının uzun vadeli istikrarlı büyümelerinin anahtarı olduğunu da ekledi.