Her yıl birtakım işe yaramaz PR felaketlerine sahne olur. Bu yıl da istisna değil. Asıl mesele şu ki, çoğu zaman bunların yaşanması şart değil. Olası riskleri önceden planlamak bu işin anahtarı. Bir diğeri ise hata yaptığını kabul etmek, özür dilemek ve yoluna devam etmek. Kamuoyu, açık sözlü olanlara karşı şaşırtıcı derecede affedici. Jim Clash bu yılın PR felaketlerini Forbes için sıraladı:
Astronomer CEO’su Andy Byron’ın kiss-cam olayı
Talihsiz an, Byron ve şirketin İnsan Kaynakları Müdürü Kristin Cabot için sürpriz oldu; Byron’ın Cabot ile bir ilişkisi vardı. İkili, bir Coldplay konserinde kiss-cam’e (öpüşme kamerası) sarılırken yakalandı. Biraz daha dikkatli davranmış olsalardı, Byron’ı işini kaybetmekten ve şirketinin alay konusu olmasından kurtarabilirdi. O anların video görüntüsü internette sonsuza dek yaşayacak.
Katy Perry’nin Gayle King ile uzay gösterisi
Pop yıldızı Katy Perry ve sunucu Gayle King, 1 milyon dolarlık, 11 dakikalık yörünge altı uzay gezilerinin ardından yere indiklerinde kendilerini “astronot” olarak nitelendirdi. Ağırlıksız geçen beş dakikadaki faaliyetleri: bir şarkı söylemek, çiçek götürmek ve selfie çekmek. Bu gösteri açıkça medya ilgisi yaratmak için tasarlanmıştı ve yarattı da. Ne yazık ki beklenen şekilde değil. Üstelik iki uzay turisti, astronot benzetmesinde ısrar ederek durumu daha da kötüleştirdi. Baştan sona kötü bir hamle.
Fendi’nin Kore düğümü tasarımı
Ünlü moda markası, geleneksel bir Çin düğümü tasarımına sahip bir çanta üretti ancak bunu Kore’ye ait olarak tanıttı, bu şekilde pazarladı ve Çin kökenine hiç atıfta bulunmadı. Bu gaf, Çin sosyal medyasında viral oldu. Hemen özür dilemek yerine Fendi, sosyal medya paylaşımlarını sildi. Oysa şirket, satış ve imaj açısından 1,4 milyar potansiyel müşteriye sahip Çin pazarına bağımlı ve her ikisi de olumsuz etkilendi.
Kardashian’ın sınırları aşan ürünü
Geçen bahar Kim Kardashian, Skims markası altında çıkarılabilir sahte meme ucu piercing’lerine sahip bir sütyen sattı. Ürünün satışları başarılı oldu ama Kardashian adına verilen zarar kalıcı olacak. Mevcut itibarı düşünüldüğünde bu Kim Kardashian’ın umurunda değildi. Yine de genel kamuoyu gözünde bu büyük bir PR fiyaskosuydu.