Türkiye’nin kıymetli maden ve mücevher ihracatı yükselişte
Türkiye’de internet üzerinden yapılan ürün satışları da dikkat çeken bir yükseliş gösteriyor. “Türkiye’de E-Ticaretin Görünümü” raporuna göre, 2024’te ülkenin e-ticaret hacmi 3 trilyon TL’yi aşarken, yıllık büyüme oranı yüzde 61,7 olarak kaydedildi. Perakende e-ticaret hacmi ise 1,619 trilyon TL’ye ulaştı. E-ticaretin Türkiye GSYH içindeki payı yüzde 6,5 seviyesinde gerçekleşti.
Yeni yönetmelik güvenliği artırdı
1 Nisan 2025’te yürürlüğe giren E-Ticaret Yönetmeliği, internet üzerinden satılan ürünlerin güvenlik, uygunluk belgeleri ve ilan doğruluğu gibi konularda sıkı denetim getirdi. Aras Seyrekoğlu Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Aras Seyrekoğlu, özellikle altın ve kıymetli metaller gibi yüksek değerli ürünlerde alıcıların sahtecilik, kalite ve garanti konularında daha temkinli davrandığını söyledi.
Uluslararası satış hedefleri büyüyor
Seyrekoğlu, şirket olarak Amazon ile internet üzerinden mücevher satışı yapmak için geçtiğimiz ay anlaşma imzaladıklarını belirtti. Seyrekoğlu, “Amazon dünya genelinde tanınan bir marka olduğu için tercih ettik” dedi.
ABD pazarının yüksek potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Seyrekoğlu, New York’ta ofisleri bulunduğunu ve Amerika’da toptan çanta satışına başladıklarını açıkladı.