Sephora güzellik sektöründeki tahtını koruyabilir mi?
Güzellik perakendecisinin yeniden tasarımından geçen tüm Sephora mağazaları arasında, Paris’teki Champs-Élysées amiral mağazası muhtemelen en göz kamaştırıcı olanı. Uzun bir kırmızı halı, yüksek tavanlar ve sosyal medyada trend olan her şey için dev bir masa var. Sephora’nın küresel pazarlama direktörü Deborah Yeh, “Bu mağazanın Eyfel Kulesi’nden daha fazla ziyaretçi aldığını söylüyorlar” diyor
Fransa'da hükümet çökmüş durumda; protestocular bütçe kesintileri nedeniyle sokakları kapatmış ve çalışanlar greve gitmekle tehdit ediyor. İçeride ise kadınlar nemlendiricileri sürüyor, farları deniyor. Yeh, “Her şey kötü olduğunda, bize küçük de olsa neşe veren şeylere yöneliriz" diye ekliyor. Bu yüzden ekonomik çalkantı dönemlerinde ruj ve parfüm her zaman iyi satar.
Fransız devi LVMH’ye ait olan 56 yaşındaki Sephora, dünyanın en büyük kozmetik, cilt bakım, saç ürünleri ve parfüm perakendecisi. Hem sürekli bir sonraki çok satacak ürünü arayan güzellik meraklıları için bir keşif alanı hem de müşterilere satın almadan önce test etmeleri için ilham veriyor. Bir yıldan uzun süren lüks düşüşünde Sephora, LVMH portföyünde parlak bir nokta olmaya devam ediyor. Şirket 2024’te rekor kazançlar elde etti; LVMH CEO’su Bernard Arnault ocak ayında analistlere, güzellik perakendecisinden yıllar içinde elde ettikleri tam karı paylaşamayacağını çünkü “inanmayacaklarını” söyledi.
Zorlu rekabet
450 milyar dolarlık küresel güzellik sektörü artık bir yol ayrımında. Estée Lauder ve L’Oréal gibi devler değişen tüketici zevkleriyle boğuşuyor. Yeni ve popüler güzellik markaları her zamankinden hızlı geliyor ve etki haritasını yeniden şekillendiriyor. Güzellik bölümünü kurmasından sadece iki yıl sonra, LVMH’nin rakibi Kering bunu ekim ortasında L’Oréal’e sattı. Sonbaharda, Reuters LVMH’nin Rihanna ile 2017’de kurduğu kozmetik markası Fenty Beauty’deki hissesini satmayı düşündüğünü bildirdi.
Sephora zorlu bir rekabetle karşı karşıya: Amazon indirimlerle alışverişçileri çekiyor ve daha erişilebilir olan Ulta Beauty pazar payı kazanıyor. TikTok Shop ve ShopMy gibi şirketlerin gelişi de Sephora’nın karlarını azaltıyor. Ancak küresel güzellik yarışında Sephora, müşteri deneyimine odaklanarak zirvede kalmayı hedefliyor. Wall Street Journal'ın haberine göre Sephora’nın yeni mağazaları, eski mağazalarından çok farklı görünmüyor. Bu Champs-Élysées lokasyonu için bile geçerli. Aydınlatma parlak, mekan şirketin imza siyah-beyazı ile dolu ve kuyruk her zamanki kadar uzun.
"Yıllık 20 milyar euro satışa ulaşacak"
Sephora’nın küresel başkanı ve CEO’su Guillaume Motte, “Rekabet konusunda saf değiliz ama Sephora kazanıyor" diyor. Motte, Sephora’nın 2023 ve 2024’te “olağanüstü” bir büyüme yaşadığını söylüyor. Gelirin Arnault’nun nisanda paylaştığı rakamlara göre 16 milyar euro'ya, yani yaklaşık 18,5 milyar dolara ulaştığını belirtiyor. Pazar yavaşlıyor ama Sephora’nın yakında yıllık 20 milyar euro (yaklaşık 23 milyar dolar) satışa ulaşacağını öngörüyor.
Sephora’nın dünya genelinde 3 bin 400 mağazası var. Sephora’da yer almak hala güzellik markası kurucuları için bir hayal. Saç bakım markası Crown Affair'in kurucusu Dianna Cohen, şirketn insanları heyecanlandırmak konusunda en iyisi olduğunu söylüyor. Yine de aşırı pahalı nemlendiriciler satın alabileceğiniz birçok başka yer var. 2024’te Sephora, pazar araştırma firması Euromonitor’a göre ABD çevrimiçi güzellik ve kişisel bakım pazarının yüzde 9’unu elinde tuttu; bu, 2023’e göre hafif bir düşüş. Amazon ise geçen yıl çevrimiçi pazar payının yüzde 47’sini kapmıştı.
"Z kuşağı mağazaları seviyor"
Bu nedenle Sephora savunmasını artırdı. 2025’te Hulu ve WNBA ile büyük pazarlama kampanyaları için çekler yazdı; San Francisco’daki Chase Center’ı ziyaret eden basketbol hayranları artık çeyrek aralarında arenadaki Sephora kiosklarında Tatcha dudak maskeleri ve Sol de Janeiro Bum Bum kremleri satın alabiliyor.
Bu sonbaharda Sephora, ABD’de influencer tavsiyelerinden doğrudan para kazanmasını sağlayan My Sephora Storefront adlı yeni bir platform kurdu. Şirket, satışlarının üçte ikisinin hala geldiği mağazalarını yeniliyor. Motte, “Z kuşağı mağazaları seviyor, deneyimi seviyor. Sıkıcı perakendecilik öldü, çekici perakendecilik yaşıyor ve bu bizim işimiz" dedi.