Kering CEO’su Meo: Şirketin Gucci’ye bağımlılığı azaltılmalı
CEO Luca de Meo şirket için bir notta Kering’in yeniden büyüme sağlayabilmesi için zorlanan amiral gemisi Gucci’ye olan bağımlılığını azaltmasını, mağaza ağını daha da küçültmesini ve daha fazla sinerjinin peşinden gitmesinin gerektiğiin söyledi. Reuters tarafından görülen belge de Meo’nun grup için stratejik vizyonuna dair ilk kapsamlı bakışı sunuyor. Grubun yaklaşık bir ay önce güzellik bölümünü elden çıkarmak için L’Oréal ile 4,7 milyar euroluk bir anlaşma yapmasının ardından ortaya çıkan not, acilen ihtiyaç duyulan nakdi sağlamayı ve temel lüks moda işine odaklanmayı amaçlayan bu hamlenin ardından açık sözlü bir tona sahip. De Meo notta, “Alçakgönüllü olmaya devam ediyoruz” diye yazdı ve hedefinin beş ila on yıl içinde “lüks sektörde tartışmasız meydan okuyucu” olmak olduğunu söyledi. Uzun süredir daha büyük Fransız rakibi LVMH için bir tehdit olarak görülen Kering, amiral markası Gucci’deki çift haneli satış düşüşüyle mücadele ederken, satın almalar yoluyla borç biriktiriyor.
Finansal performansı sağlamak üç yıl alacak
De Meo notta, tüm markaları yeniden büyüme yoluna sokmak için 18 aylık bir zaman çizelgesi belirlerken, “üst düzey finansal performansı” yeniden sağlamanın üç yıl alacağını ifade etti. Kering yaptığı açıklamada, de Meo’nun eylülde görevi devralırken “Kering’in gelecekteki stratejik planının temellerini” ortaya koyduğunu ve bunların o zamandan beri “çalışanlara geniş şekilde aktarıldığını” söyledi. Resmi strateji planının gelecek baharda yatırımcılara sunulacağı belirtildi.
Notta de Meo, geçen yıl 55 mağaza kapatan şirketin perakende ağını daha da küçültmesi ve yıllardır süren fiyat artışlarının ardından fiyat konumlandırmasını ve ürün çeşitliliğini yeniden düşünmesi gerektiğini aktrardı. Ayrıca Saint Laurent, Bottega Veneta ve Balenciaga markalarını geliştirerek Gucci’ye olan “aşırı bağımlılığı” azaltması gerekiyor.
De Meo'ya göre grubun mücevher bölümü ise,LVMH ve Richemont gibi daha büyük rakiplerin markalarıyla rekabet etmekte ve ölçek büyütmekte zorlandığı için, sinerjilerin peşinden gitmeli. Geliştirilecek markalar arasında de Meo, zarar eden moda markası Alexander McQueen ile birlikte olası bir satış adayı olarak adı geçen takım elbise üreticisi Brioni’yi de saydı. De Meo’nun kontrol hissedarı François-Henri Pinault’nun yerine CEO olarak getirildiğinin açıklanmasından bu yana, iki yılda değerinin yarısından fazlasını kaybeden Kering hisseleri yüzde 75 yükseldi.