Arama

Irak'tan OPEC'e kota uyarısı: Üretim hakkı artmazsa üyelik iptal olabilir

Irak'ın, petrol üretim kotasının artırılmaması halinde gelecekte Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nden (OPEC) ayrılma seçeneğini değerlendirebileceği öne sürüldü. Bağdat yönetiminin, ekonomik ihtiyaçları doğrultusunda daha yüksek üretim kapasitesine erişmek istediği belirtiliyor.

25 Haziran 2026, 12:39

Bloomberg News'in haberine göre üst düzey bir Iraklı yetkili, OPEC'in ülkeye daha yüksek bir üretim kotası tanımaması durumunda örgüt üyeliğinin ilerleyen dönemde yeniden değerlendirilebileceğini söyledi. Yetkili, şu aşamada Irak'ın OPEC'ten ayrılma yönünde bir planı bulunmadığını da vurguladı.

Gelir kayıpları üretim talebini artırıyor

Irak yönetimi, İran ile yaşanan savaş sürecinde petrol satışlarında meydana gelen kayıpların bütçe üzerinde baskı oluşturduğunu düşünüyor. Bu nedenle Bağdat'ın, ekonomik kayıpları telafi edebilmek için petrol üretimini artırabilecek bir kota düzenlemesine ihtiyaç duyduğu ifade ediliyor.

BAE örneği dikkat çekiyor

Üretim kısıtlamaları nedeniyle OPEC içerisinde zaman zaman görüş ayrılıkları yaşanıyor. Daha önce Birleşik Arap Emirlikleri de üretim politikaları konusunda örgütün lider ülkesi Suudi Arabistan ile yaşadığı uzun süreli anlaşmazlıkların ardından OPEC'ten ayrılma kararı almıştı.

Yeni kotalar için çalışma sürüyor

OPEC ve müttefik üretici ülkeler, üyelerin teknik üretim kapasitelerini yeniden değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir inceleme yürütüyor. Yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan çalışmanın, 2027 yılı üretim hedefleri ve ülke bazlı kotaların belirlenmesinde referans olarak kullanılması bekleniyor.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok