Bloomberg News'in haberine göre üst düzey bir Iraklı yetkili, OPEC'in ülkeye daha yüksek bir üretim kotası tanımaması durumunda örgüt üyeliğinin ilerleyen dönemde yeniden değerlendirilebileceğini söyledi. Yetkili, şu aşamada Irak'ın OPEC'ten ayrılma yönünde bir planı bulunmadığını da vurguladı.
Gelir kayıpları üretim talebini artırıyor
Irak yönetimi, İran ile yaşanan savaş sürecinde petrol satışlarında meydana gelen kayıpların bütçe üzerinde baskı oluşturduğunu düşünüyor. Bu nedenle Bağdat'ın, ekonomik kayıpları telafi edebilmek için petrol üretimini artırabilecek bir kota düzenlemesine ihtiyaç duyduğu ifade ediliyor.
BAE örneği dikkat çekiyor
Üretim kısıtlamaları nedeniyle OPEC içerisinde zaman zaman görüş ayrılıkları yaşanıyor. Daha önce Birleşik Arap Emirlikleri de üretim politikaları konusunda örgütün lider ülkesi Suudi Arabistan ile yaşadığı uzun süreli anlaşmazlıkların ardından OPEC'ten ayrılma kararı almıştı.
Yeni kotalar için çalışma sürüyor
OPEC ve müttefik üretici ülkeler, üyelerin teknik üretim kapasitelerini yeniden değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir inceleme yürütüyor. Yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan çalışmanın, 2027 yılı üretim hedefleri ve ülke bazlı kotaların belirlenmesinde referans olarak kullanılması bekleniyor.