Chobani: Danone’un davası fırsatçı bir girişim
Forbes Türkiye Milyarderler Listesi'nde 2,3 milyar dolar servetiyle 14. sırada olan Hamdi Ulukaya’nın sahibi olduğu Chobani, rakip ABD yoğurt markası Dannon’un ana şirketi Danone tarafından açılan, hazır soğuk demleme kahve serisinde ambalajı ve ‘Bright & Mellow’ (Canlı & Yumuşak) sloganını kopyalamakla suçlandığı davanın reddedilmesi için mahkemeye başvurdu.
Kullanım hakkını savundu
Danone, temmuz ayında Chobani’yi, sarı-siyah ambalajının kendi SToK kahvesine benzediği ve tüketicileri yanıltabileceği gerekçesiyle, La Colombe kahvesini “bilinçli, hesaplı ve sistematik” şekilde marka ihlali yaparak sattığı iddiasıyla suçladı. Chobani Manhattan federal mahkemesine yaptığı başvuruda, "bright" (canlı) ve "mellow" (yumuşak) kelimelerinin adil kullanım kapsamında olduğunu savundu.
“Fırsatçı bir girişim”
Aynı zamanda ABD-Türkiye İş Konseyi'nde Başkan olan Ulukaya’nın şirketi bu kelimelerin, tüketicilerin bekleyebileceği tatları tanımlayan jenerik terimler olduğunu ve marka tesciline konu olamayacağını ifade etti. Chobani, “Bright & Mellow terimi yalnızca tüketicilere La Colombe ürününün canlı ve yumuşak bir kahve olduğunu söyler. Danone’un davası, marka hukukunu üstün bir rakibe karşı silah haline getirme yönünde fırsatçı bir girişim” ifadelerini kullandı.
Danone’un ABD’deki iştiraki ise yaptığı açıklamada, “SToK Soğuk Demleme kahve ambalajımızın ve portföyümüz genelinde inşa ettiğimiz markamızın arkasındayız” dedi. Bu dava, Danone ile Chobani arasındaki son on yıldaki üçüncü dava olarak kayda geçti. New York’un Norwich kentinde merkezi bulunan Chobani, Aralık 2023’te La Colombe’u 900 milyon dolara satın almıştı.