;
Arama

Yapay zekada da anahtar Forbes’da

Yapay zeka artık bir seçenek değil, işin kalbinde bir güç. Forbes Türkiye, bu gücü iş dünyasına ulaştırıyor.

Yapay zeka ortaya çıktığından beri ortalık toz duman. Üst düzey yöneticileri, şirket kurucularını havalı otellere toplayıp, ‘yapay zeka eğitimi’ adı altında müzik bestesi yaptırıp birbirlerine alkışlattıranları duydu bu kulaklar. İnternetin hayatımıza ilk girdiği yıllarda, gazeteler patlak lastikle dağ başında kalan tır şoförüne yerel tamircinin nasıl da internet üzerinden ulaştığı türünde, şimdi komik gelen haberlerle doluydu. Geçecek elbet bu şaşkınlığımız da, beceriksizliğimiz de zamanla.

18 Kasım’da Forbes Türkiye 30 Altı 30 Listesi’ni açıkladığımız gecede, ödülünü bizzat verme gururu yaşadığım Dilara Bostancıoğlu’nun, bu törenden iki gün sonraki “Forbes Türkiye – WSI Londra YZ Eşleştirme Toplantıları” kapsamındaki sunumunu izlerken düştü aklıma bunlar…  Dilara, Teamfluencer adlı YZ şirketiyle, influencer pazarlama evrenindeki büyük bir boşluğu dolduruyor: 500 binden fazla içerik üreticisini, binin üzerinde markayla buluşturarak harcadıkları paranın geri dönüşünü ölçebildikleri kampanyalar yapmalarını sağlıyor.

Bildiğiniz üzere YZ, Forbes Türkiye’nin (tıpkı girişimcilik gibi) en önem verdiği konular listesinin zirvesinde. Biz YZ için üç ayaklı bir yapı kurduk:

  1. WSI Londra ve Oxford Said Business School işbirliğiyle “Türkiye YZ Liderlik Endeksi” süreci. 2026’nın ilk aylarında ilk endeksi açıklamak üzere çalışıyoruz.
  2. Yine WSI işbirliğiyle yürüttüğümüz “YZ Yuvarlak Masa Toplantılarımız” tüm hızıyla sürüyor. Yönetim kurulu başkanları ve üyeleriyle başladık. CEO’larla, Forbes Türkiye Girişim 50 Listesi’ndeki şirketlerin kurucularıyla, daha sonra iki tur CMO’larla sürdürdük, sırada fonksiyon ve sektör bazlı toplantılarımız var.
  3. 20 Kasım’da ilkini gerçekleştirdiğimiz “YZ Eşleştirme Toplantıları”mız da ‘start’ aldı. Bu toplantıların her birinde WSI tarafından özenle seçildiği için belli bir başarı çizgisinin üzerinde kalan altı şirket, geliştirdikleri çözümlere dair onları kullanma potansiyeli olan şirketlerin karar vericilerine hızlı bir özet sunum yaptı. Bu çözümlerle ilgilenen şirketler, YZ şirketleriyle birebir görüşerek süreci devam ettirecek.

Forbes Türkiye olarak oluşturduğumuz bu üç ayaklı yapının mantığı şöyle:

ÖLÇME - YZ Liderlik Endeksi ile bizi dünyayla karşılaştırabilmek için.

ANLAMA - YZ Yuvarlak Masa Toplantıları’nda Türkiye’deki şirketlerin WSI uzmanlığından ve birbirlerinden öğrenmesini sağlanmak için.

BİR ARAYA GETİRME - Eşleştirme Toplantıları’nda YZ üretenlerle kullananları bir araya getirerek şirketleri doğru çözümlerle buluşturmak için.

20 Kasım’daki ilk YZ Eşleştirme Toplantımız için WSI’ın ‘çizgi üstü’ olarak değerlendirdiği diğer beş şirket de şöyle: 1. POLTIO Zero – Party data ve rehberli satış altyapısıyla kişiselleştirilmiş ürün önerisi yaparak e-ticarette sepet terkini düşürüyor. 2. TAZI AI Finans, sigorta, telekom gibi sektörlerde sürekli öğrenen yapısıyla müşteri kaybını yaşanmadan önlüyor. 3. LAUNCHED (NOVA) 7/24 satış elemanı olarak yazılı ve sözlü insan gibi çalışabilen YZ ajanları sunuyor. 4. CURATELY satın alma komitelerinin gizli süreçlerini görünür kılarak kurumsal müşteri kazanımında dönüşüm yaratıyor. 5. LINGVANEX Bulut riskini azaltarak, KVKK uyumlu çeviri motoruyla güvenli kurum için çeviri yapıyor.

Forbes Türkiye – WSI Londra Eşleştirme Toplantılarımız şu başlıklarla devam edecek: 18 Aralık Girişimciler, 17 Şubat Hizmet Sektörü, 30 Nisan İnsan Kaynakları ve Teknolojileri, 21 Mayıs Üretim Sektörü, 25 Haziran Finans Sektörü.

Kasım sonunda Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAİ) tarafından yayımlanan rapor da ortaya koydu ki YZ, teknolojik bir verimlilik aracı değil, hepimizin iş yapış şeklini, yönünü, stratejimizi, rekabet kapasitemizi yeniden tanımlayan bir yönetişim ilkesi aslında. Şirketlerin yüzde 68’i örneğin YZ yatırımlarında “stratejik yönlendirme eksikliği” hissediyor. Yuvarlak Masa Toplantılarımız tam da bunun için tasarlandı. Yani şirketler teknolojiyi bilse de nereye doğru yürümeleri gerektiğinden emin değiller.

Rapordan bir başka çarpıcı veri, şirketlerin yüzde 72’sinin doğru YZ çözümünü seçmekte zorlanması. Eşleştirme Toplantılarımız bu yarayı iyileştirmek için var artık. Raporun bana göre üçüncü önemli çıktısı, “kurum içi deneyimlerin paylaşılamadığına” dair saptaması. YZ Liderlik Endeksi sürecimiz tam da bu derde derman olacak. YZ ürünlerine sahip olmakla onu stratejilerimize entegre edebilmek arasında dramatik bir fark var. Bu rapor bize şunu diyor aslında, “kurumlar yön bulamıyor, somut çözümleri nasıl ulaşacaklarını bilmiyor”. İşte Forbes Türkiye olarak biz tam da burada devreye giriyor ve bu üç ayaklı stratejimizle bu boşluğu dolduruyoruz.

Tüm bu gerekçelerle YZ gündemi, iştahı, ihtiyacı olan şirketlerin yöneticilerine ezcümle şunu söylemek istiyorum: Aradığınız damıtılmış çözümlerin hepsi bizde var, yaklaşın yeter…


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok