Jimmy Fallon: Süper pazarlamacı
Tonight Show’un sunuculuğunu yaptığı 11 yıl boyunca Jimmy Fallon, her zaman bir fikir makinesi oldu; sürekli yeni komedi bölümleri, yeni ürünler hatta tamamen yeni programlar hayal etti. Bir keresinde NBC’ye kendine günah çıkararak ruhunu günahlarından arındıran katil bir rahip hakkında bir dizi önermişti. Fallon, kendine özgü kıkırdamasıyla “Bundan hoşlanmadılar” diyor, “Benim tarzımdan çok uzak, ama bu tür riskleri almak gerek dostum.”
51 yaşındaki komedyenin pop kültüre olan derin sevgisini coşkulu pozitifliğiyle harmanlayan kişisel markası, gece programının karakterini belirledi ve son yıllarda, yapımcılığını üstlendiği “Password” ve “That’s My Jam” gibi yarışma programlarında da son derece doğal bir uyum yakalamasını sağladı. Bu gibi işlerden ötürü NBC, Forbes’un tahminlerine göre yıllık 16 milyon dolarlık bir sözleşmeyle onu televizyondaki en yüksek ücretli sunuculardan biri yaptı. Bu, Fallon’un televizyonun yapısal gerilemesinden kaynaklanan baskılara bağışıklığı olduğu anlamına gelmiyor. Johnny Carson, yaklaşık 30 yıl boyunca Tonight Show sunucusu olarak gece yarısı televizyonunun tartışmasız kralıydı, ancak Fallon kendi zaman diliminde seyirci sayısında (Stephen Colbert ve Jimmy Kimmel’ın ardından) üçüncü sırada yer alıyor; gecelik ortalama 1,2 milyon izleyiciye ulaşıyor ve reklam veri sağlayıcısı iSpot TV’ye göre, programın reklam geliri 2022’den 2024’e yüzde 35 düştü. CBS’in yılda 40 milyon dolar kaybettiğini iddia ettiği Stephen Colbert ile Late Show’un temmuz ayında aniden iptal edilmesi, birçok kişinin gece yarıları programının yakın zamanda sona ereceğini ileri sürmesine neden oldu ve bu da Fallon’un ek işlerine fazladan bir aciliyet kazandırdı.