;
Arama

Netflix, Spotify anlaşmasıyla podcast dünyasına giriyor

Netflix, Spofty ile yaptığı işbirliği kapsamında spor, kültür, eğlence ve suç konularındaki 16 podcast'in video versiyonlarını yayınlayacak.

15 Ekim 2025, 13:46

Aylar süren spekülasyonların ardından, Netflix video podcast dünyasına ilk adımını atıyor. Yayın devi, ses içerikleriyle tanınan Spotify ile bir ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu anlaşmayla spor, kültür, eğlence ve suç temalı çok sayıda video podcast, gelecek yılın başlarında Netflix’te yer alacak. Anlaşma, bu programların tamamının YouTube’da yayınlanmasını engelliyor ki YouTube Netflix’in en büyük rakiplerinden biri.

Anlaşmadaki 16 program, Spotify Studios ve Bill Simmons’ın kurduğu ve 2020’de Spotify tarafından satın alınan The Ringer adlı site ve podcast ağı tarafından üretiliyor. Programlar arasında, popüler iki suç podcast’i Conspiracy Theories (Komplo Teorileri) ve Serial Killers (Seri Katiller); The Bill Simmons Podcast ve Bill Simmons’ın bir filmseverler grubuyla favori filmlerini tartıştığı Rewatchables yer alıyor.

Podcast dünyası için yeni dönem

Yöneticiler, yeni filmleri inceleyen The Big Picture ya da Rewatchables gibi programların yalnızca Netflix’te bulunan filmlere odaklanmayacağını belirtti. Netflix başkan yardımcısı Lauren Smith yaptığı açıklamada, “Video podcast’lerin yükselişte olduğu bu dönemde, Spotify ile ortaklığımız bu popüler programların tam video versiyonlarını Netflix ve Spotify’a getirmemizi sağlıyor. Bu içerik üreticilerine daha fazla seçenek sunuyor ve tamamen yeni bir dağıtım fırsatının kapısını açıyor” dedi. 

Spotify başkan yardımcısı Roman Wasenmüller de yaptığı açıklamada, bu anlaşmanın “podcast dünyası için yeni bir dönemi” başlattığını söyledi. Netflix’in yayınlayacağı podcast içeriklerinde reklamlı paketi kullanan kullanıcılar için bile reklam eklenmeyecek. Ancak Spotify tarafından programların içine entegre edilen reklamlar olduğu gibi kalacak. Spotify ve Netflix, zaman içinde yeni programlar eklemeyi planladıklarını söyledi. 

Video podcastler sektörü altüst etti

Podcast endüstrisi son yıllarda video podcast’lerin popülerliği ve TikTok gibi platformlardaki kısa video kliplerin yükselişiyle altüst oldu. Geleneksel olarak podcast’ler reklam satışları üzerinden gelir elde eder ve indirme sayıları üzerinden fiyat belirler. Ancak günümüzde video podcast’ler birçok farklı şekilde tüketiliyor; sık sık parçalara bölünüp sosyal medya uygulamalarında dağıtılıyor. Bu da bölüm indirme sayılarının, gerçek popülerliği her zaman doğru yansıtamamasına yol açıyor. Netflix’in izlenme verilerini gizli tutması ise bu duruma başka bir karmaşıklık katabilir.

Netflix, uzun süredir podcast’leri video hizmetine entegre etmeyi araştırıyordu. Şirketin bu konudaki ilgisi, diğer podcast şirketlerindeki yöneticilerin dikkatini çekmiş durumda; bazıları, Netflix’in de kendileriyle aynı yetenekleri bünyesine katmaya çalıştığını söylüyor. Video podcast’lere olan ilgi büyük. Cumulus Media tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırmaya göre podcast dinleyicilerinin yüzde 72’si video içeren programları tercih ediyor.

Netflix, platform dışında da bazı video podcast denemeleri yaptı. Bunlar arasında, Netflix yapımlarındaki oyunculara odaklanan Skip Intro ve şirketin reality programlarını ele alan We Have the Receipts bulunuyor. Bu ve diğer podcast’lerin video versiyonları, Netflix’in Still Watching adlı YouTube kanalında yayınlanıyor.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok