28 yaşındaki Jesse Zhang büyük şirketlerle rekabet ediyor
Decagon yapay zeka müşteri hizmetleri girişiminin 28 yaşındaki kurucu ortağı ve CEO’su Jesse Zhang, kendi küçük girişiminden 10 kat büyük halka açık şirketlerden gelen sert rekabete karşı gayet rahat. Forbes’un 2026 30 altı 20 listesinde yer alan Zhang, “Korkacak ne var ki?... Rekabet etmeyi seviyoruz. Kazanmaktan keyif alıyoruz” diyor.
Bu açıkça görülüyor. Birkaç dakika önce, South of Market’taki ofislerinde, Zhang ve kurucu ortak Ashwin Sreenivas’ın 200 kişilik ekibi, bir ekip lideri yeni imzalanmış bir anlaşmayı duyurmak için satış gongunu çaldığında tezahüratlar ve alkışlarla ayağa kalktı. Panjur üretim devi Hunter Douglas, hasarlı parçalar için yedek sipariş etmek ve indirim ile garanti sorularını yanıtlamak gibi müşteri destek görevleri için Decagon’un yapay zeka yazılımını kullanmayı kabul etmişti.
1.5 milyar dolar değerleme
Decagon’ın kutlayacak çok şeyi var. Sadece iki yıl önce kurulan girişimin yapay zeka destekli müşteri hizmetleri ajanları; Notion, Bilt, Duolingo, Substack ve Rippling’in de aralarında bulunduğu 100’den fazla şirket tarafından ürünün nasıl çalıştığına dair soruları yanıtlamak, iadeleri işlemek, yedek sipariş etmek ve abonelikleri iptal etmek için kullanılıyor. Haziran ayında 1.5 milyar dolar değerlemeye ulaşan Decagon, Andreessen Horowitz, Accel ve Bain Capital Ventures gibi büyük risk sermayesi firmalarından 255 milyon dolar yatırım topladı. Şirket 2024’te yıllıklandırılmış 10 milyon dolar gelir elde etti ve bu yıl en az 30 milyon dolar yıllıklandırılmış geliri geçti. Forbes, Decagon’ın 2024 gelirinin 3 milyon dolar olduğunu ve 2025 sonuna kadar 12 milyon dolara doğru ilerlediğini tahmin ediyor.
Müşteri hizmetleri uygulamaları çok yaygın
Bu yılın 2026 Forbes 30 altı 30 listesinde yapay zeka kategorisinde yer alan Zhang ve 30 yaşındaki Sreenivas, Forbes tahminlerine göre şirketin yaklaşık yüzde 25’ini ellerinde tutuyor. Bu da her bir kurucunun servetini yaklaşık 370 milyon dolara getiriyor. Müşteri hizmetleri, yapay zeka için en bariz uygulamalardan biri. Pazar büyük (2024’te 12 milyar dolar, MarketsandMarkets’e göre) ve otomasyona son derece açık. Sektör dev bir çalışan tutma kriziyle karşı karşıya; çoğu çağrı merkezinde ortalama yüzde 40 civarında çalışan devri yaşanıyor. İnsanlar çoğunlukla anlamsız soruları yanıtlamaktan ve kızgın müşterilerle uğraşmaktan nefret ediyor. Üstelik pahalılar. İşletmeler her zaman zaman ve maliyet tasarrufu sağlayacak yapay zeka çözümleri arıyor. Decagon ve benzerleri ise konuşması sinir bozucu olmayan çok daha akıllı yapay zeka vaat ediyor.
Decagon’ın yazılımı OpenaI, Anthropic ve ElevenLabs gibi üst seviye laboratuvarlardan alınan yapay zeka modellerinin bir karışımı üzerine kurulmuş. Şirket verileri üzerine eğitiliyor: Sık sorulan sorular, yardım merkezi blogları, kılavuzlar ve geçmiş konuşmalar. Bu ajanlar güçlü ses yapay zeka modelleri sayesinde müşterilerle doğal, insan benzeri konuşmalar yapabiliyor ve chat veya e-posta yoluyla sorulara ve şikayetlere yanıt verebiliyor. Kasım sonu itibarıyla 80 milyon konuşma gerçekleştiren ajanlar, dahili veri tabanlarına ve araçlara da erişebiliyor; böylece sipariş numarası veya hesap bilgileri gibi bilgilere otomatik olarak ulaşabiliyorlar. ajanların doğru yolda kalmasını sağlamak için Decagon, “ajan işletim prosedürü” adını verdiği bir sistem tasarlıyor. Bu, kimin sorduğuna bağlı olarak ajanların bilgiyi nereden alacağını ve belirli sorulara nasıl yanıt vereceğini belirten bir kılavuz. İşletmeler, Decagon’ın yapay zeka ajanlarının işlediği konuşma sayısına göre ücretlendiriliyor. Daha karmaşık müşteri soruları ve ses özellikleri daha yüksek maliyet getiriyor.
Ancak Decagon kalabalık bir alanda yeni bir oyuncu. Salesforce (son çeyrekte ajansal yapay zeka segmenti için yıllıklandırılmış 440 milyon dolar), Intercom (CEO Eoghan McCabe, Decagon’ın beş katı gelir ve 7 bin müşterisi olduğunu iddia ediyor) ve Zendesk (yapay zeka ürünlerini kullanan 20 bin müşteriden bu yıl 200 milyon dolar gelir hedefliyor) gibi devlerle yarışıyor.
En endişe verici tehdit Sierra
Ama Zhang için en endişe verici tehdit: 10 milyar dolar değerlemeli yapay zeka müşteri hizmetleri girişimi Sierra. OpenAI yönetim kurulu başkanı ve Salesforce’un eski eş CEO’su, Facebook’un eski CTO’su ve Twitter’ın eski yönetim kurulu başkanı Bret Taylor tarafından kuruldu. Sequoia, Benchmark ve Thrive Capital gibi devlerden destek alan şirket, kasım sonunda yıllıklandırılmış 100 milyon dolar geliri geçti.
Bain Capital Ventures ortağı ve yatırımcı Aaref Hillay, “Rakiplerinin sektörde önceki başarılı çalışmalarından dolayı ünlü insanlar ve pek çok bağlantıları var. Bu anlamda Decagon o avantaja sahip değil" dedi. Ancak şirketin güçlü yönlerini oynadığını düşünüyor: Daha iyi bir ürün ve daha fazla teknik uzmanlık.
Zhang bu farkı kabul ediyor. “Dünyadaki büyük Sierra’larla, Salesforce’larla kıyaslandığında ekibimiz biraz daha genç" diyor. Yine de yatırımcılar onlara para vermek için sıraya giriyor. Decagon’ın yeniden fon toplamaya çıktığı ve değerlemesini en az 4 milyar dolara katlamayı hedeflediği bildiriliyor. Büyük risk sermayesi şirketleri Zhang ve Sreenivas’a hediyeler yağdırıyor ve onları basketbol maçlarına götürüyor.
Müşteriler de onları seviyor. araç kiralama şirketi Hertz’in Decagon sohbet botu, müşteri sorularının dörtte üçünü insana yönlendirmeden kendi başına çözüyor; rezervasyon iptali veya uzatma gibi görevleri üstleniyor. Hertz müşteri deneyimi başkan yardımcısı Vikram Rajagopalan’a göre Decagon’ın sesli ajanları aynı anda onlarca konuşma yürütebiliyor. Bu da sabırsız müşteriler için bekleme süresinin sıfır olması demek.
İlk şirketi değil
Genç yaşına rağmen bu Zhang’ın ilk şirketi değil. 2018’de, Harvard bilgisayar bilimi eğitimindeki derslerin girişim kurmaya pek uygun olmadığını fark ettikten sonra programı bir yıl erken bitirdi. Sonra şirket fikirleri üzerine beyin fırtınası geldi. “Kaybedecek zamanım olmadığını hissediyordum” diyor Zhang. O yıl Lowkey’i kurdu; oyun kliplerini kaydetmek ve paylaşmak için bir uygulama. Uygulama 2021’de oyun geliştirme şirketi Niantic tarafından sekiz haneli orta bir rakama satın alındı.
Mayıs 2023’te Zhang, Utah’ta bir andreessen Horowitz etkinliğinde Sreenivas ile tanıştı. İkili, lisede matematik olimpiyatlarında yarışmış olmaları (Zhang, Boulder Colorado’da; Sreenivas, Kerala Hindistan’da) ve şirket kurmuş olmaları üzerinden bağ kurdu. (Sreenivas, önceki bilgisayar görüsü girişimi Helia’yı 2020’de veri etiketleme şirketi Scale aI’a açıklanmayan bir rakama satmıştı.) Birlikte çalışmaya karar verdiler ve ilk birkaç haftayı yüzlerce LinkedIn mesajı göndermek ve potansiyel müşterilerle röportaj yaparak hangi yapay zeka ürününe para vermeye istekli olduklarını sormakla geçirdiler. Yakında çağrı merkezlerinin özellikle hızlı ölçeklenen şirketler için büyük bir maliyet bataklığı olduğunu fark ettiler.
Decagon büyümeye devam ederken Zhang’ın rekabetçi kalma stratejisi ise zaten hızlı olan bir sektörde çok daha yüksek bir hızla hareket etmek. Şirketle doğruluk ve gecikme üzerine çalışan OpenAI’ın startup’lar bölümü başkanı Marc Manara, Decagon’ın yeni özellikler ve değerlendirmeler geliştirmede “yıldırım hızında” olduğunu söylüyor. “Bu konuda gerçekten çok iyi değilsen geri kalma riski var” diyor.