;
Arama

Kia EV3 ve BMW i4 gibi modeller, Türkiye’de elektrikli otomobil trendini şekillendiriyor

Daha çevreci, kullanım ve satın alma maliyeti daha düşük otomobillere talep gittikçe artıyor. Bu noktada otomobil markaları da tüketici ihtiyaçlarına farklı çözümler getiriyor.

04 Kasım 2025, 07:55
Kia EV3 ve BMW i4 gibi modeller, Türkiye’de elektrikli otomobil trendini şekillendiriyor
Elektrikli otomobil dünyasının iddialı markalarından Kia, EV2’yi 2026’nın ilk çeyreğinde, EV4 Hatchback’i üçüncü çeyrekte satışa sunacak.

Otomobil dünyasında 120 yıl kadar süren benzinli motor hükümranlığı, Avrupa pazarlarında ve Türkiye’de dizel motorlarla sarsılmaya başlamıştı. Ancak başta hava kirliliği ve iklim değişikliğine ilişkin endişeler nedeniyle gittikçe sıkılaşan emisyon normları içten yanmalı motor konusunda üreticileri zorlamaya başlamıştı. Yakıt tüketimini ve dolayısıyla egzoz emisyonlarını azaltmaya yönelik hayata geçirilen ilk farklı çözüm 1997 yılında Toyota’dan gelmişti. Tam hibrit motora sahip Prius modeli yeni bir çağın başlangıcı olarak kabul edilebilir. Elektrik ve benzinli motorların bir araya geldiği tam hibrit sistemle özellikle şehir içi yakıt tüketimi ciddi oranda azaltılarak egzoz emisyonlarının düşürülmesi yönünde önemli bir adım atıldı. Zaten 1973 petrol krizi sonrası otomobil markalarının temel hedeflerinden biri yakıt tüketimini düşürmekti.

2000 yılında yollara çıkan Honda Insight ile mild hibrit dönemi de başladı. BYD’nin 2008 yılında Çin’de satışa sunduğu şarj edilebilir ilk hibrit (PHEV) otomobil de ayrı bir yol açtı. Markalar tarihten ilham almış olsa gerek, elektrikli otomobil geliştirmek için 1960’lı yıllardan itibaren araştırmalara başlamış ama hem teknolojik yetersizlikler hem de talep eksikliği nedeniyle fazla ilerleme kaydedememişlerdi. 2008 yılında ilk seri üretim elektrikli otomobil olarak kabul edilen Nissan Leaf yollara çıktı. Leaf’in başarısı diğer markaları da cesaretlendirdi. Toyota, bir kez daha sektörde adından söz ettirecek adımı 2015 yılında hidrojen yakıt hücreli (Fuel Cell) Mirai modeliyle attı. Tüm bu teknolojilerin iki hedefi var: Emisyon kısıtlamalarını karşılamak ve farklı tüketici beklentilerine karşılık verebilmek.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok