Yandex araştırması: Veliler ödevlerde yapay zekaya güveniyor
Velilerin yüzde 93’ü okul alışverişinde çevrimiçi kanalları tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 75’i pazaryerlerinden alışveriş yaparken, yüzde 52’si ihtiyaç duydukları ürünleri arama motorları üzerinden buluyor. Erkeklerin arama motorlarını daha sık kullandığı, kadınların ise pazaryerlerini öne çıkardığı dikkat çekiyor.
Buna rağmen, her dört ebeveynden biri hâlâ fiziksel mağazaları tercih ediyor. Büyük alışveriş merkezlerinde mağaza planlarının önemli olduğunu belirten katılımcıların yüzde 98’i, detaylı haritaları faydalı buluyor.
Yapay zeka eğitim amaçlı kullanılıyor
Araştırmaya katılan ailelerin veya öğrencilerin yüzde 92’si ödevler ve ek öğrenme materyali için arama motorlarını kullanıyor. Ayrıca ailelerin yüzde 76’sı yapay zeka araçlarını eğitim amaçlı deniyor. Katılımcıların yüzde 81’i yapay zekanın öğrenme sürecine olumlu katkı sağladığını düşünüyor.
Ulaşımda yürüyüş ilk sırada
Yeni dönemde öğrencilerin okula ulaşım tercihleri de araştırıldı. En yaygın yöntem yüzde 46 ile yürümek olurken, yüzde 36 aile aracı, yüzde 34 ise okul servisi kullandığını belirtti. Toplu taşımayı tercih edenlerin oranı ise yüzde 16’da kaldı.
Öte yandan, velilerin yüzde 65’i okullar açıldığında araçla daha fazla vakit geçirdiklerini söylüyor. Sürücülerin en büyük sorunları yüzde 73 ile trafik yoğunluğu ve yüzde 55 ile park yeri bulma güçlüğü.