;
Arama

Volkswagen’in elektrikli dönüşümü yeniden hız kazandı

Volkswagen, 2015’te patlayan dizel skandalının ardından ikinci kez elektrikli araç stratejisini ön plana çıkarıyor. Şirket, geçen yıla kıyasla küresel elektrikli araç teslimatlarını yüzde 38 artırdı ve yeni modelleriyle Tesla’nın gerisinde kalmadı.

21 Ağustos 2025, 13:09
Dizel skandalının ardından çevreci bir imaj inşa etmeyi amaçlayan Volkswagen, Mart 2021’de 2025 yılına kadar Tesla’yı elektrikli araç satışlarında geride bırakmayı hedeflediğini açıklamıştı. Ancak ilk ürünler, yazılım sorunları ve Avrupa’daki düşük talep nedeniyle beklenen başarıyı yakalayamadı. Çin’de ise modellerin geç piyasaya çıkması, yerel üreticilerin liderliği ele geçirmesine yol açtı. ABD’de de Volkswagen’in elektrikli araçlarına ilgi sınırlı kaldı.

Skandalın maliyeti ve itibar kaybı

Alman otomobil devi, egzoz emisyon testlerini yanıltan yazılımlar nedeniyle ABD’den sert uyarılar aldı. Bu durum, 32 milyar euro ceza ve geri çağırma maliyetine yol açarken, marka imajı ciddi biçimde zarar gördü.

CEO Blume ile yeni bir başlangıç

Son üç yılda CEO koltuğuna oturan Oliver Blume, şirketi yeniden güçlendirmek için yazılım ve elektrikli araç alanında stratejik ortaklıklar kurdu. Volkswagen, eylül ayında yeni nesil elektrikli araçlarını piyasaya sunmaya hazırlanıyor.

Avrupa pazarında liderlik hedefi

İkinci çeyrekte satışlarını artıran Volkswagen, küresel elektrikli araç teslimatlarını geçen yıla göre yüzde 38 yükseltti. Avrupa’da yeni modeller, Tesla’yı geride bırakarak şirketi lider konuma taşıdı. 2025 itibarıyla Avrupa’nın en büyük elektrikli araç üreticisi olma hedefi doğrultusunda Tesla, Stellantis ve Renault’un önüne geçmesi bekleniyor.

Diess döneminden Blume dönemine geçiş

Bir önceki CEO Herbert Diess, şirketi dizel skandalı öncesinde elektrikli araçları stratejik merkez haline getireceğini açıklamıştı. Avrupa’da altı pil fabrikası kurma, onlarca elektrikli model geliştirme ve 3 milyon satış hedefine ulaşma planları, Volkswagen’i kısa süreliğine borsanın gözdesi yapmıştı. Ancak ID.3’ün yazılım problemleri ve Çin ile ABD pazarlarındaki gecikmeler, hedeflerin tutturulmasını engelledi.

Uluslararası ortaklıklarla güçlenme

Blume’nin göreve gelmesiyle şirket içinde yeniden yapılanma başladı. Sorunlu yazılım birimi Cariad küçültüldü, pil üretim hedefleri revize edildi ve Çinli Xpeng ile Amerikan Rivian Automotive Inc. ile toplam 8 milyar dolarlık ortaklık kuruldu. Bu hamleler, Volkswagen’in elektrikli araç pazarında rekabet gücünü artırmayı amaçlıyor.

"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Meta dev harcamaların ardından yapay zeka işe alımlarını dondurdu

    Meta dev harcamaların ardından yapay zeka işe alımlarını dondurdu

  • Akbank’tan sürdürülebilirlik için 116 milyar TL'lik finansman

    Akbank’tan sürdürülebilirlik için 116 milyar TL'lik finansman

  • BIST 100 endeksi 13 ay sonra rekor tazeledi

    BIST 100 endeksi 13 ay sonra rekor tazeledi

  • Labubu milyar dolarlık iş olma yolunda

    Labubu milyar dolarlık iş olma yolunda

  • Tüketici güveni ağustosta sınırlı artış gösterdi

    Tüketici güveni ağustosta sınırlı artış gösterdi

  • Fed tutanakları: Enflasyon endişesi istihdam kaygısının önünde

    Fed tutanakları: Enflasyon endişesi istihdam kaygısının önünde

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi