;
Arama

Versace’nin Prada’ya satılmasının alt şifreleri

Prada Grubu, Versace’yi 1,4 milyar dolara satın alarak lüks pazarındaki gücünü artırdı. Bu hamleyle birlikte Prada, Versace’yi daha minimalist bir anlayışla modernize etmeyi hedefliyor ve markanın küresel büyümesine odaklanıyor.

06 Mayıs 2025, 08:00

Fransızların lüks markaları çatısı altında toplayan LVMH ve Kering Grubu’na rakip olma yolunda ilerleyen Prada Grubu’nun ABD kökenli Capri Holdings’den (Jimmy Choo, Michael Kors markalarının sahibi) 1,4 milyar dolarlık bedelle Versace’yi satın alması çok ses getirdi. Böylece daha önce sahibi olduğu Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe, Marchesi 1824 ve Luna Rossa markalarının yanına Versace’yi de eklemiş oldu. Yaklaşık 6 milyar dolarlık cirosuna Versace’nin yıllık 1 milyar dolarlık satış geliri de eklenince, 70 ülkede mağazaları ve 15 bin 216 çalışanı olan 7 milyar dolarlık ciroya sahip bir lüks devine dönüştü.

2024 cirosu 84,7 milyar euro olan LVMH ve yine 2024’te 17,2 milyar euro satış geliri olan Kering’in yanında henüz gidecek çok yolu olan Prada Grubu, İtalya’nın en büyük lüks marka grubu. LVMH aracılığı ile Fransa’da lüksü kurumsallaştıran Bernard Arnault’nun yolundan giden İtalyanların bu hamlesi geç bile kalınmış bir hamle. Son çeyrekte gelirlerinde yüzde 15 düşüş kaydedilen (180 milyon euro) Versace’nin dünyada toplam 236 mağazası var. 


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Türk Milyarderler