Türkiye otomotiv pazarı ağustosta yüzde 12,7 büyüdü
Ağustos ayında otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 18,7 artışla 82 bin 215 adede çıktı. Buna karşın hafif ticari araç satışları yüzde 6,77 azalarak 19 bin 435 adet seviyesinde kaldı.
Son 10 yılın ağustos ortalamasına bakıldığında pazarın yüzde 60 genişlediği görülürken, otomobil satışlarında yüzde 70,6’lık artış, hafif ticari araçlarda ise yüzde 26,8’lik büyüme kaydedildi.
Yılın ilk 8 ayında yüzde 7,2 büyüme
2025 Ocak–Ağustos döneminde otomobil ve hafif ticari araç satışları toplamda yüzde 7,24 artarak 817 bin 345 adede ulaştı.
Otomobil satışları: 654 bin 413 adet (yüzde 8,05 artış)
Hafif ticari araç satışları: 162 bin 932 adet (yüzde 4,1 artış)
C segmenti ve SUV’lar öne çıktı
Satışların yüzde 81,9’u A, B ve C segmentlerinden geldi. C segmenti yüzde 56’lık payla (366 bin 708 adet) en geniş dilimi oluşturdu. Gövde tipinde ise SUV modelleri yüzde 62,8 payla (410 bin 891 adet) zirvede yer aldı. Sedanların payı yüzde 22,1 (144 bin 878 adet), hatchback modellerin payı ise yüzde 14,2 (92 bin 716 adet) oldu.
Yakıt tercihlerinde benzin ilk sırada
Ocak–ağustos döneminde satışlara yakıt tiplerine göre bakıldığında benzinli otomobiller 304 bin 618 adetle yüzde 46,5’lik paya ulaştı. Hibrit otomobiller 172 bin 366 adetle yüzde 26,3, elektrikliler 120 bin 857 adetle yüzde 18,5, dizel araçlar 52 bin 253 adetle yüzde 8 ve otogazlı modeller 4 bin 319 adetle yüzde 0,7’lik pay aldı.
Elektrikli araçlarda dikkat çekici artış
Elektrikli otomobil satışlarında rekor bir büyüme gerçekleşti. 160 kW altındaki elektrikli araçlar yüzde 106,6 artış göstererek toplam pazarın yüzde 13,5’ini oluşturdu. 160 kW üzerindeki araçlarda ise yüzde 285,9 gibi olağanüstü bir sıçrama yaşandı ve pazar payı yüzde 5’e yükseldi.