Ticaret Bakanlığı’ndan indirimli satış uyarısı
Ticaret Bakanlığı, indirimli satış kampanyaları yürüten satıcı ve sağlayıcılara yönelik yeni bir uyarıda bulundu. Yapılan açıklamada, ürünlerde uygulanan indirim miktarlarının ve oranlarının belirlenmesinde, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması gerektiği hatırlatıldı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, indirimli satışlarda önceki fiyat bilgisinin reklamlarda mutlaka paylaşılması, ayrıca fiyatın geçerlilik süresi veya varsa stok sınırının açık şekilde belirtilmesinin zorunlu olduğu bildirildi.
İndirim kampanyalarında yanıltıcı ifade uyarısı
Bakanlık, satıcı ve sağlayıcıların "indirimli satış" tanıtımlarında dikkat etmeleri gereken noktalara dair bilgilendirme yaptı. Açıklamada, kampanyaların başlangıç ve bitiş tarihlerinin, indirime konu ürün veya hizmetin miktarının sınırlı olması durumunda da bu bilginin açık ve anlaşılır şekilde belirtilmesinin önem taşıdığı vurgulandı.
Hangi mal veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu, uygulanacak indirim oranları ve bu bilgilere eşlik eden görsellerin de tüketiciyi yanıltmayacak nitelikte olması gerektiğine dikkat çekildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“İndirim miktarı veya oranını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas almaları ve bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisini reklamlarda paylaşmaları, fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa, bu bilgileri reklamlarda açıkça belirtmeleri gerekmektedir.”
Reklamcılık sektörüne yol gösterici kılavuz yayımlandı
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin haklarını korumak ve piyasada adil, şeffaf bir düzen sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti. Bu kapsamda, reklam verenler, ajanslar, mecra kuruluşları, satıcılar, sağlayıcılar ve aracı hizmet sağlayıcılar için Reklam Kurulu kararları doğrultusunda hazırlanan bir kılavuzun yayımlandığı duyuruldu.
“Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz” başlıklı belgeye, Bakanlığın internet sitesinden ulaşılabiliyor.
Reklam Kurulu ilk 6 ayda kaç dosya inceledi?
Açıklamada, Reklam Kurulu’nun 2024 yılının ilk 6 ayında incelediği dosya sayısı ve uyguladığı yaptırımlara ilişkin bilgilere de yer verildi. Ancak söz konusu rakamlar kamuoyuna henüz detaylı şekilde açıklanmadı.