;
Arama

Starbucks Çin pazarında büyümek için yeni ortaklar arıyor

ABD merkezli kahve zinciri Starbucks, Çin pazarındaki büyüme stratejisini gözden geçiriyor. Şirket, hisse satışı da dahil olmak üzere çeşitli seçenekleri değerlendirirken özel sermaye şirketleri ve teknoloji firmalarıyla temas kurdu. Süreç, Çin operasyonlarının milyarlarca dolarlık bir değere ulaşabileceği ihtimalini gündeme getiriyor.

15 Mayıs 2025, 14:07

Starbucks, Çin’deki faaliyetlerine yönelik yeniden yapılanma süreci başlattı. Konuya yakın kaynaklara göre şirket, bu hafta bir finansal danışman aracılığıyla özel sermaye fonlarına, teknoloji şirketlerine ve diğer potansiyel yatırımcılara mektup göndererek Çin iş koluyla ilgili görüş talep etti. Görüşmeler kapsamında, hisse satışı da dahil olmak üzere çeşitli stratejik alternatifler masada.

Bloomberg News daha önce Starbucks’ın, ikinci büyük pazarı olan Çin’deki operasyonlarını değerlendirmeye aldığını duyurmuştu. Şirket, artan rekabet ve ekonomik baskılar nedeniyle yeni arayışlara yönelmiş durumda. Luckin Coffee ve Cotti Coffee gibi yerel rakiplerin hızlı yükselişi, Starbucks’ın pazar payı açısından ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Starbucks’ın Çin’de 7.750’den fazla mağazası bulunuyor. Mart ayında sona eren çeyrekte Çin’deki net geliri 740 milyon dolar olurken, rakibi Luckin Coffee aynı dönemde 1,2 milyar dolar gelir elde etti. Potansiyel yatırımcıların, önümüzdeki haftalarda ilk değerlendirmelerini iletmesi bekleniyor. Ancak kaynaklara göre, Starbucks süreç sonunda herhangi bir satış gerçekleştirmeme kararı da alabilir.

Starbucks CEO’su Brian Niccol, Nisan ayındaki kazanç açıklamasında, ürün gamı ve fiyatlamada yapılan değişikliklerin ardından Çin pazarında olumlu sinyaller aldıklarını belirtmişti. “Çin’e uzun vadeli bağlılığımız sürüyor. Önümüzdeki yıllarda orada işlerimiz için büyük bir potansiyel görüyoruz ve bu büyümeyi nasıl gerçekleştireceğimiz konusunda açık fikirliyiz” demişti.

Benzer bir stratejiyi daha önce McDonald’s ve KFC’nin ana şirketi Yum! Brands uygulamıştı. Her iki şirket de Çin operasyonlarının yerel pazar ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmesi amacıyla bu birimlerdeki hisselerini özel sermaye fonlarına devretmişti. 2023 yılında McDonald’s, Çin, Hong Kong ve Makao’daki operasyonlarını yürüten ortaklıktaki Carlyle Group’a ait azınlık payını geri alma konusunda anlaşmaya varmıştı.

Starbucks’ın Çin operasyonlarının geleceği, bu stratejik adımların nasıl şekilleneceğine bağlı olarak belirlenecek. Şirket, mevcut durumda nihai kararını vermiş değil; ancak yeniden yapılanma süreci, Çin pazarında konumunu güçlendirme çabasının bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.


"Para - Yatırım" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • İstanbul’da kiralık sosyal konut atağı: Sektör temsilcilerinden destek

    İstanbul’da kiralık sosyal konut atağı: Sektör temsilcilerinden destek

  • Türkiye'nin ilk yüzer güneş santrali Demirköprü Barajı'na kuruluyor

    Türkiye'nin ilk yüzer güneş santrali Demirköprü Barajı'na kuruluyor

  • Can Grubu’nun Tekfen hamlesine Rekabet Kurulu freni

    Can Grubu’nun Tekfen hamlesine Rekabet Kurulu freni

  • Japonya’dan birleşme ve satın almalarda rekor: İlk yarıda 232 milyar dolar

    Japonya’dan birleşme ve satın almalarda rekor: İlk yarıda 232 milyar dolar

  • Koç Bakır Kablo, Afrika’daki enerji projelerine kablo tedarikini genişletiyor

    Koç Bakır Kablo, Afrika’daki enerji projelerine kablo tedarikini genişletiyor

  • Petrol piyasası İran-ABD çatışmasını nasıl okudu?

    Petrol piyasası İran-ABD çatışmasını nasıl okudu?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)