Richemont mücevher satışlarıyla beklentileri aştı
İsviçre merkezli lüks grubu Richemont, 31 Mart'ta sona eren çeyrekte satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artırarak 5,17 milyar euroya (5,80 milyar dolar) çıkardı. Şirketin bu performansı, piyasa beklentisi olan yüzde 6’lık artışın üzerinde gerçekleşti.
Cartier ve Van Cleef & Arpels gibi prestijli mücevher markalarının sahibi olan Richemont’un bu dönemde mücevher satışları yüzde 11 oranında artış gösterdi. Bu artış, Çin'deki emlak krizinin etkisiyle yüzde 11 azalan saat satışlarını telafi etti. JPMorgan analistlerine göre mücevher segmentindeki bu güçlü büyüme, şirketin daha kaliteli, kârlı ve ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenen bir iş modeline kaydığını gösteriyor.
Richemont hisseleri, güçlü sonuçların ardından cuma sabahı yüzde 5 oranında yükseldi.
Şirketin mücevher bölümü, toplam satışların yüzde 54’ünü oluşturdu. Bu oran, 2019 yılında yüzde 36 seviyesindeydi. Vontobel analisti Jean-Philippe Bertschy, Richemont’un mücevherde önemli bir pazar payı kazandığını vurguladı ve bu performansın rakip LVMH’ye göre daha etkileyici olduğunu belirtti. Ancak analiste göre Richemont da mevcut dalgalı ortamdan tamamen izole değil.
Lüks tüketim sektörü, 2024'te yüzde 1 daralma yaşamasının ardından 2025 yılına ABD’deki güçlü talebin etkisiyle toparlanma beklentisiyle başlamıştı. Ancak şubat ortasından itibaren ABD ekonomisinin zayıfladığına dair sinyaller ve nisan ayında açıklanan gümrük tarifeleri, sektörde yeni bir belirsizlik yarattı.
Buna rağmen Richemont’un hisseleri yıl başından bu yana yüzde 18 artarken, ultra zengin müşterilere hitap eden Hermès yüzde 14 yükseldi. Buna karşın LVMH yüzde 20, Gucci’nin sahibi Kering ise yüzde 25 değer kaybetti.
Şirketin yönetim kurulu başkanı Johann Rupert, ABD tarifelerinin etkisini azaltmak için tüm seçeneklerin değerlendirileceğini, ancak küresel ölçekte fiyatların dengede tutulması stratejisine bağlı kalacaklarını söyledi. Cartier ise Mart ayında döviz kuru değişimlerini gerekçe göstererek fiyatlara zam yapmıştı.
ABD'de uygulamaya konması beklenen tarifeler, Avrupa modasına yüzde 20, İsviçre üretimi saatlere ise yüzde 31 oranında vergi getirebilir. Ancak Başkan Donald Trump, nisan ayında bu tarifeleri 90 gün erteleyerek genel bir yüzde 10 vergi uygulamasına geçti. Hermès, ABD’de tüm tarife yükünü müşteriye yansıtacağını duyurmuştu.
Lüks sektörü için görünüm henüz netleşmiş değil. Bain danışmanlık şirketi, küresel resesyon endişeleriyle 2025’te lüks tüketim malları satışlarının yüzde 2 ila yüzde 5 oranında düşebileceğini öngörüyor.
"Para - Yatırım" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?