Perakende sektörünün yeni lüks ürünü: Bin dolarlık çanta süsleri
Zengin tüketiciler harcamalarını kısarken, lüks moda evleri onları daha ucuz süslerle cezbetmeye çalışıyor. Sektör tüketicilerin sahip oldukları pahalı çantaları kişiselleştirmelerini sağlıyor.
19 Ağustos 2025, 08:00
Güncelleme: 19 Ağustos 2025, 10:18
Jane Birkin'in kendi adını taşıyan Hermès çantasını bir dizi biblo ve boncuklarla süsleyerek ün kazanmasından yıllar sonra, çanta süsleri büyük bir geri dönüş yaptı. Peluş Labubu anahtarlıklar, Z kuşağının öncülüğündeki aksesuarını aksesuarla süsleme trendini yeniden canlandırdı ve onu ana akım haline getirdi. Artık bu aksesuarlar seçkin moda podyumlarında boy gösteriyor ve ünlülerin çantalarında sallanıyor.
Şirketlerin hisseleri son 12 ayda çift haneli düşüş yaşadı ve danışmanlık şirketi Bain & Co., kişisel lüks ürünler sektörünün bu yıl yüzde 2 ile yüzde 5 arasında küçülmesini bekliyor. Pandemi hariç tutulursa, bu 2009 küresel finans krizinden bu yana en kötü performans olacak.
Analitik şirketi GlobalData'nın genel müdürü Neil Saunders, viral çanta charm çılgınlığından yararlanmanın lüks şirketler için ‘mantıklı bir fırsatçılık’ olduğunu ve bu şirketlerin “bunun sayesinde biraz para kazanabileceklerini” söyledi. Ulaşılabilir lüks markası Coach'un güçlü satışları sayesinde üst düzey markaları geride bırakan Tapestry, bu markada ve Kate Spade'de charm ürün yelpazesini genişletti. Şirket, satışları düşüşte olan Kate Spade'de tatil sezonunda sunulan ürün sayısını önemli ölçüde artırmayı planlıyor.
Çanta süsleri büyük bir patlama yaşasa da sektör analistleri bunların lüks markaları ancak bir dereceye kadar destekleyebileceği konusunda uyarıyor. Bloomberg Intelligence analisti Deborah Aitken, nihayetinde süslerin premium moda markalarının satışlarında “çok küçük bir paya sahip olacağını” söyledi. Aitken, “Potansiyel müşterilerin zihninde markaları aktif tutmaya yetecek ancak toplam değeri çok sınırlı olacak” dedi.
Çantayı satamayınca süsünü satıyorlar
Durgunluk döneminde büyüme kaygısı yaşayan tasarımcı çanta üreticileri, bu fenomene özellikle ilgi gösteriyor. Zengin müşteriler yeni bir çanta için binlerce dolar harcamaya ikna edilemiyorsa, belki de sahip oldukları çantaya birkaç yüz dolarlık markalı bir aksesuar satın almaya ikna edilebilirler. Örneğin Bloomberg’e konuşan 24 yaşındaki Ethan Diaz, eskiden neredeyse hiç kullanmayacağı pahalı çantalar ve sokak giysileri için düzenli olarak para harcardı. Artık çanta süsleri sayesinde bütçesini aşmadan çantalarının görünümünü hızla değiştirebiliyor. Kısa süre önce 695 dolarlık Coach Soft Empire Carryall çantasını, 120 dolarlık kruvasan şeklindeki Longchamp anahtarlığı da dahil olmak üzere bir dizi eklektik süs ile süsledi. New Jersey'den bir ticari direktör, bir yıl önce bu süslemeleri satın almaya başladı ve şu anda 30 taneye sahip. En pahalısı, küçük bir kese görevi de gören 1.010 dolarlık Louis Vuitton yengeç charm'ı.Lüks markalar düşüşü tersine çevirmek istiyor
Lüks markaların satışları birkaç çeyrek dönemdir düşüşte ve şirketler bu düşüşü tersine çevirmek ve mağaza trafiğini artırmak için daha uygun fiyatlı ve daha küçük aksesuarlar piyasaya sürüyorlar. Geçen ay LVMH tüketicilerin pahalı çanta ve giysi alımlarını kısıtlaması nedeniyle, ana moda ve deri ürünleri biriminde ikinci çeyrek satışlarının yüzde 9 düştüğünü bildirdi. Rakip Kering, aynı dönemde Gucci satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 25 düştüğünü, Prada satışlarının ise yüzde 3,6 azaldığını bildirdi.Şirketlerin hisseleri son 12 ayda çift haneli düşüş yaşadı ve danışmanlık şirketi Bain & Co., kişisel lüks ürünler sektörünün bu yıl yüzde 2 ile yüzde 5 arasında küçülmesini bekliyor. Pandemi hariç tutulursa, bu 2009 küresel finans krizinden bu yana en kötü performans olacak.
Analitik şirketi GlobalData'nın genel müdürü Neil Saunders, viral çanta charm çılgınlığından yararlanmanın lüks şirketler için ‘mantıklı bir fırsatçılık’ olduğunu ve bu şirketlerin “bunun sayesinde biraz para kazanabileceklerini” söyledi. Ulaşılabilir lüks markası Coach'un güçlü satışları sayesinde üst düzey markaları geride bırakan Tapestry, bu markada ve Kate Spade'de charm ürün yelpazesini genişletti. Şirket, satışları düşüşte olan Kate Spade'de tatil sezonunda sunulan ürün sayısını önemli ölçüde artırmayı planlıyor.
Çanta süsleri büyük bir patlama yaşasa da sektör analistleri bunların lüks markaları ancak bir dereceye kadar destekleyebileceği konusunda uyarıyor. Bloomberg Intelligence analisti Deborah Aitken, nihayetinde süslerin premium moda markalarının satışlarında “çok küçük bir paya sahip olacağını” söyledi. Aitken, “Potansiyel müşterilerin zihninde markaları aktif tutmaya yetecek ancak toplam değeri çok sınırlı olacak” dedi.