MSNBC tarihe karışıyor: Yeni ismi MS NOW olacak
Otuz yıllık marka kimliğini geride bırakmaya hazırlanan ABD'li haber kanalı MSNBC, şirketin NBC News’ten ayrılmasıyla birlikte adını My Source News Opinion World (MS NOW) olarak değiştiriyor.
19 Ağustos 2025, 13:29
ABD’li haber kanalı MSNBC şirket bölünmesi nedeniyle NBC News'tan ayrıldığı için adını değiştiriyor. Ayrıca kanal artık ikonik logosunu da kullanamayacak. Comcast’in NBCUniversal TV imparatorluğunun parçası olan çoğu kanalı bu yıl Versant adlı yeni bir şirkete devrediliyor.
Bu kapsamda MSNBC'nin yeni adı My Source News Opinion World olacak. Kısaltması: MS NOW. MSNBC Başkanı Rebecca Kutler pazartesi günü çalışanlara gönderdiği bir notta, yeni ismin kanalın “son dakika haberleri ve en kaliteli analizleri sunma” misyonunu yansıtmak üzere seçildiğini söyledi. Kutler, “Burada yıllarını ya da on yıllarını geçirmiş birçok kişi için bu ağı başka bir isimle düşünmek zor olabilir, bunun farkındayım. Bu karar hızlı ya da tartışmasız alınmış bir karar değil” ifadelerini kullandı.
CNBC adını koruyacak ancak bölünme tamamlandığında ikonik tavus kuşu logosu olmadan yeni bir logoyla yayın yapacak. NBCUniversal operasyon direktörü Adam Miller da pazartesi günü çalışanlara gönderdiği notta, bu değişikliğin NBC News ile MSNBC arasında aynı haberleri takip eden izleyiciler açısından kafa karışıklığını önlemeye yardımcı olacağını belirtti. Bölünme birkaç ay önce duyurulduğundan beri MSNBC, kendisini uzun süredir kurumsal kuzeni olan NBC News’in güçlü haber toplama kapasitesinden ayırmaya hazırlanırken otuzdan fazla gazeteciyi işe aldı.
Kutler, notunda yeniden markalaşmanın MSNBC’nin temel kimliğini ya da editoryal odağını değiştirmeyeceğini vurguladı ve kanalın bu değişikliği tanıtmak için büyük bir pazarlama kampanyası başlatacağını ekledi. Kutler, “Adımız değişecek olsa da kim olduğumuz ve ne yaptığımız değişmeyecek. Yaptığımız işe ve izleyicilerimize olan bağlılığımız, markamızın otuz yıl boyunca verdiği sözden sapmayacak” dedi.
Bu kapsamda MSNBC'nin yeni adı My Source News Opinion World olacak. Kısaltması: MS NOW. MSNBC Başkanı Rebecca Kutler pazartesi günü çalışanlara gönderdiği bir notta, yeni ismin kanalın “son dakika haberleri ve en kaliteli analizleri sunma” misyonunu yansıtmak üzere seçildiğini söyledi. Kutler, “Burada yıllarını ya da on yıllarını geçirmiş birçok kişi için bu ağı başka bir isimle düşünmek zor olabilir, bunun farkındayım. Bu karar hızlı ya da tartışmasız alınmış bir karar değil” ifadelerini kullandı.
"Kendi yolumuzu çizmek için fırsat"
Versant CEO’su Mark Lazarus’a göre bu bölünme sonucunda yeni şirket NBC markasını ve ikonik tavus kuşu logosunu kullanamayacak, çünkü bu ikisi Comcast’te kalacak. Lazarus, çalışanlara gönderdiği notta, “Bu durum, kendi yolumuzu çizmek, farklı marka kimlikleri oluşturmak ve bağımsız bir haber organizasyonu kurmak için bize fırsat sunuyor” dedi.CNBC adını koruyacak ancak bölünme tamamlandığında ikonik tavus kuşu logosu olmadan yeni bir logoyla yayın yapacak. NBCUniversal operasyon direktörü Adam Miller da pazartesi günü çalışanlara gönderdiği notta, bu değişikliğin NBC News ile MSNBC arasında aynı haberleri takip eden izleyiciler açısından kafa karışıklığını önlemeye yardımcı olacağını belirtti. Bölünme birkaç ay önce duyurulduğundan beri MSNBC, kendisini uzun süredir kurumsal kuzeni olan NBC News’in güçlü haber toplama kapasitesinden ayırmaya hazırlanırken otuzdan fazla gazeteciyi işe aldı.
“Kim olduğumuz ve ne yaptığımız değişmeyecek”
MSNBC’nin orijinal adı, Microsoft’un 1990’larda geliştirdiği internet hizmeti olan MSN’e bir göndermeydi. 1996’da, iş dünyası geleneksel TV işletmelerine interneti entegre etme olasılıklarıyla çalkalanırken, Microsoft ve NBC ortak bir kablolu yayın ve çevrimiçi girişim olarak MSNBC’yi kurdu. NBC, Microsoft’tan ayrıldıktan sonra web sitesinin adını değiştirmeyi düşünmüştü ancak bu isim kalıcı oldu.Kutler, notunda yeniden markalaşmanın MSNBC’nin temel kimliğini ya da editoryal odağını değiştirmeyeceğini vurguladı ve kanalın bu değişikliği tanıtmak için büyük bir pazarlama kampanyası başlatacağını ekledi. Kutler, “Adımız değişecek olsa da kim olduğumuz ve ne yaptığımız değişmeyecek. Yaptığımız işe ve izleyicilerimize olan bağlılığımız, markamızın otuz yıl boyunca verdiği sözden sapmayacak” dedi.