Otomotiv sektörü AB’nin emisyon hedefini gerçekçi bulmuyor
Mercedes-Benz CEO’su Ola Kaellenius ile Schaeffler AG’nin Güç Aktarma Organları ve Şasi CEO’su Matthias Zink, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’e gönderdikleri mektupta, 2050 yılı için belirlenen net sıfır emisyon taahhüdüne bağlı olduklarını hatırlattı. Ancak pillerde Asya’ya bağımlılık, yetersiz şarj altyapısı, yüksek üretim maliyetleri ve ABD’nin gümrük vergileri gibi sorunların sektörü zorluklarla karşı karşıya bıraktığını ifade ettiler.
Mevcut pazar payı sınırlı
Yöneticiler, AB’nin 2030 için koyduğu “otomobillerde yüzde 55, vanlarda yüzde 50 emisyon azaltımı” ve 2035’teki “yüzde 100 sıfır emisyon” hedeflerinin aşılması gerektiğini belirtti. Şu anda elektrikli araçların Avrupa’daki yeni araç satışlarındaki payı yüzde 15, vanların ise yüzde 9 seviyesinde bulunuyor.
Farklı teknolojilere de alan açılmalı
Mektupta yalnızca yasal zorunluluklar ve cezaların dönüşümü sağlamaya yetmeyeceği kaydedildi. Elektrikli araçların dönüşümde öncü olacağı kabul edilse de plug-in hibritler, menzil artırıcı teknolojiler, yüksek verimli içten yanmalı motorlar, hidrojen ve düşük karbonlu yakıtların da alternatifler arasında bulunması gerektiği vurgulandı.
Ağır vasıta düzenlemeleri de gündemde
Sektör temsilcileri, kamyon ve otobüsler için CO2 düzenlemelerinin de yeniden değerlendirilmesini istedi. Mart ayında AB Komisyonu, otomobil üreticilerine 2025 için öngörülen hedeflere ulaşmaları için ek süre tanımıştı. Ayrıca Von der Leyen’in merkez sağ grubundan bazı siyasetçiler de 2035’te içten yanmalı motorların tamamen yasaklanması kararının gözden geçirilmesini talep etmişti.