Otomotiv pazarı şubat ayında küçüldü
Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,6 azalışla 76 bin 21 adede düşerken, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 38 gibi ciddi bir düşüş yaşayarak 14 bin 709 adede geriledi.
Uzun vadeli verilere göre pazar artış gösterdi
Her ne kadar yıllık bazda düşüş yaşansa da otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlarıyla kıyaslandığında yüzde 59,3’lük bir artış gösterdi. Aynı dönemde otomobil satışları yüzde 75,8, hafif ticari araç satışları ise yüzde 7,4 oranında yükseldi.
Ocak-Şubat dönemi verileri
2025 yılı Ocak-Şubat döneminde Türkiye otomotiv pazarı 2024 yılının aynı dönemine göre yüzde 14,2 küçülerek 159 bin 384 adette kaldı.
Bu dönemde otomobil satışları yüzde 9,8 oranında azalarak 131 bin 965 adet olurken hafif ticari araç pazarı yüzde 30,4’lük düşüşle 27 bin 419 adede geriledi.
Vergi avantajlı segmentler öne çıkıyor
Ocak-Şubat döneminde satılan araçların büyük bölümü vergi avantajına sahip A, B ve C segmentlerinden oluştu. Pazarın yüzde 82,6’sını bu segmentteki araçlar oluşturdu.
- C segmenti otomobiller 74 bin 343 adetle toplam satışın yüzde 56,3’ünü,
- B segmenti otomobiller ise 34 bin 175 adetle yüzde 25,9’unu oluşturdu.
SUV modeller zirvede
Gövde tipleri açısından en çok tercih edilen otomobiller SUV modelleri oldu.
- SUV satışları 77 bin 344 adetle yüzde 58,6 pay aldı.
- Sedan otomobiller 32 bin 481 adetle yüzde 24,6 paya sahip oldu.
- Hatchback (H/B) modeller ise 21 bin 238 adetle yüzde 16,1’lik dilimde yer aldı.
Yakıt tercihleri değişiyor
Satılan otomobillerin yakıt türüne göre dağılımında benzinli modeller yüzde 49,6 ile en büyük paya sahip olurken, hibrit ve elektrikli araçların yükselişi dikkat çekti.
Benzinli otomobiller: 65.517 adet (%49,6)
Hibrit otomobiller: 37.864 adet (%28,7)
Elektrikli otomobiller: 16.698 adet (%12,7)
Dizel otomobiller: 11.430 adet (%8,7)
Otogazlı otomobiller: 456 adet (%0,3)
Elektrikli ve hibrit araçlara olan ilginin giderek arttığı gözlemlenirken geleneksel dizel motorlu araçların pazar payının düşüşte olduğu görüldü.
Şubatta en çok satan 10 model
Toyota Corolla - 4.574
Renault Clio - 3.749
Tesla Model Y - 3.310
Fiat Egea Sedan - 3.293
Renault Megane - 3.054
Toyota C-HR - 2.318
BYD SEAL U DM-i - 2.046
Togg T10X - 2.038
Opel Corsa - 1.926
Hyundai i20 - 1.892
Pazarın genel görünümü
Otomotiv sektörü, 2025’in ilk iki ayında geçen yıla oranla daralma yaşasa da uzun vadeli ortalamalara göre büyümeye devam ediyor. Tüketicilerin vergi avantajlı segmentlere yönelmesi ve SUV modellerin tercih edilmesi dikkat çekerken hibrit ve elektrikli araçlara olan talebin giderek arttığı görülüyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
-