Netflix 12 yıl sonra ilk kez tasarımını elden geçiriyor
Eğlence dünyasının en popüler ana sayfası artık farklı görünecek. Netflix, gelecek haftadan itibaren televizyon ekranları için yeni bir ana sayfa tasarımı sunacak ve bu, şirketin 2013'ten bu yana ilk ciddi tasarım değişikliği olacak. Şirketten yapılan açıklamada, daha az başlık ama daha fazla video ve animasyon içeren tasarımın, daha şık bir görünüm sunması ve “insanların oynat tuşuna basmasını ve kalmasını” sağlaması amaçlanıyor.
Netflix ana sayfasını en son yeniden tasarladığında, yayın hizmetinin 30 milyondan fazla abonesi vardı ve kendi orijinal programlarını yapmaya yeni başlamıştı. Şu anda 300 milyondan fazla abonesi var, binlerce orijinal dizi ve film yayınladı ve tüm eğlence endüstrisini kendi görüntüsünde yeniden şekillendirdi.
Yeni ana sayfa, şimdiye kadar olduğu gibi sol tarafa sıkışmak yerine ekranın üst kısmında bir gezinme çubuğuna sahip olacak. Ayrıca, yöneticilerin “duyarlı öneriler” olarak adlandırdıkları, abonenin anlık olarak ne aradığına dair ana sayfada başlıklar sunacak. Korku mu arıyorsunuz? İşte daha fazla korku önerisi geliyor. Yeni TV ana sayfası, canlı programlar gibi yeni içerik türlerini daha belirgin bir şekilde öne çıkaracak. Şirketin eş yöneticisi Greg Peters, “Bunun asıl amacı, iyi bir karar vermenizi nasıl daha kolay, nasıl daha basit ve hızlı hale getirebiliriz? sorusuna yanıt vermek” dedi.
Sektörle Netflix arasındaki uçurum
Yeni tasarım gelecek haftalarda ve aylarda tüm abonelere sunulmaya başlanacak. Şirketin söylediğine göre bu tasarım sadece izleyicilerin Netflix görüntülemelerinin çoğunu (yüzde 70) gerçekleştirdikleri televizyon ekranları için olacak. Bunun sektöre etkileri önemli olabilir. Geçtiğimiz on yıl içinde neredeyse tüm medya şirketleri kendi yayın hizmetlerini tasarlarken Netflix'in TV ana sayfasını kopyaladı.

Artık Netflix ile geleneksel eğlence sektörü arasındaki uçurum o kadar büyük ki HBO ve Max yöneticileri, Netflix'e zaten abone olan hanelerde bir eklenti olarak değerlendirilmekten mutlu olacaklarını söylüyorlar. Ancak aynı zamanda Netflix, Amerika Birleşik Devletleri'nde YouTube ile TV yayın süresi üstünlüğü için bir savaşa kilitlenmiş durumda. Araştırma şirketi Nielsen'e göre Google'ın sahibi olduğu şirket Netflix'e karşı oldukça rahat bir liderliğe sahip.
Şirket yöneticileri, şirket içi takma adı Eclipse olan yeni ana sayfayı 2022'nin sonlarında hayal etmeye başladıklarını söylediler. Netflix'in ana sayfası son on yılda birkaç kez revize edilip güncellenmiş olsa da, yöneticiler şirketin eski tasarımla bir duvara çarpmaya başladığını belirtti.
Kullanıcıların yarısı ne izlemek istediğini bilmiyor
Netflix'in baş ürün sorumlusu Eunice Kim, “Eski ana sayfanın oluşturulma biçiminde kutu resmi, kutu resmi, kutu resmi, kutu resmi görüyorsunuz. Bu biraz yetersiz, değil mi?” dedi. Netflix uygulamasını açan abonelerin geleneksel olarak ikiye ayrıldığını belirtti: Ne izlemek istediklerini tam olarak bilen yaklaşık yarısı ve bir fikri olan ya da hiç fikri olmayan diğer yarısı. Ancak Kim, ne istediğini bilmeyen grubun son yıllarda arttığını söyledi. Kim bu durumun ürünleri insanlara tanıtabilmek için daha çok çalışmaları gerektiğini almına geldiğini ifade etti.
"Teknoloji" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
-
-
Mehmet Öğütçü
Türkiye otomotivde kavşakta: Teknoloji, enerji ve jeopolitiğin kesişiminde yeni bir rol
-
-
-
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-