Meta’nın en büyük altın madeni: X kuşağı
Meta, Z kuşağını kazanmak için çok uğraşıyor. Ancak reklamlarına asıl yön verenler daha yaşlı. Meta'nın sistemleri, ürün ve hizmet satın alma ya da kaydolma veya bir uygulama yükleme olasılığı daha yüksek olan kullanıcılara daha fazla reklam gösteriyor ve daha fazla para harcayan daha yaşlı kullanıcıların bunu yapma olasılığı daha yüksek.
Business Insider ile paylaşılan bir Barclays raporunda analistler, Facebook'un reklam yükünün (kullanıcıların gördüğü reklam sayısı) yaşlı kullanıcılar için önemli ölçüde daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Rapor, Meta'nın Federal Ticaret Komisyonu ile yakın zamanda sonuçlanan antitröst davası sırasında ortaya çıkan dahili belgelerden yararlandı.
Barclays analistleri, “Daha yaşlı demografik gruplar, daha yüksek satın alma güçleri nedeniyle daha fazla reklam görüyor. Bu aynı zamanda, şirketin reklamları tüketmeye daha istekli olan kohortları belirleyebildiği reklam yığınının dinamizmine de işaret ediyor” dedi.
Hedef kitle 45-54 yaş arası
Rapora göre 45-54 yaş arası Facebook kullanıcıları yüzde 22 ile en yüksek oranda reklamla karşılaşırken 55 yaş ve üzeri kullanıcılar ile 35-44 yaş arası kullanıcılar hemen arkasından geliyor. Yaşları 25 ila 34 arasında değişen kullanıcılar yüzde 16'nın biraz üzerinde seyrederken, 18 ila 24 yaşındakiler bunun yaklaşık yarısını görüyor. Yaşları 13 ila 17 arasında değişen gençler sadece yüzde 4,3 ile tüm gruplar arasında en az reklamı görenler oldu.
Rapora göre Meta, 2021'den bu yana genç kullanıcılara daha az reklam sunuyor. Barclays analistleri bunun, reklam formatlarının hala olgunlaşmakta olduğu Hikayeler ve Reeels’a geçişten veya TikTok'un artan rekabetine stratejik bir yanıttan kaynaklanabileceğini belirtiyor.
Meta’nın dinamik reklam modeli
Yaş, Meta'nın bir kullanıcının kaç reklam göreceğine karar vermesini sağlayan önemli bir etken olsa da tek etken değil. Meta yıllar içinde, kullanıcıların nasıl davrandıkları ve kim oldukları gibi faktörlere göre reklam hacmini ayarlayan dinamik reklam yükleme teknolojisini kullanıma sundu. Perde arkasında, Meta'nın Andromeda ve Lattice gibi makine öğrenimi modelleri, her bir kişinin reklamverenler için tam olarak ne kadar değerli olduğunu belirlemeye yardımcı oluyor.
Barclays'in analizi bunun işe yaradığını gösteriyor. Raporda, son birkaç yılda Meta'nın kullanıcılarına daha fazla genel reklam göstermeden reklam gelirini artırdığı belirtiliyor. Yani Meta'nın herkesin akışına daha fazla reklam sokmasına gerek yok sadece gerçekten tıklayacak kişileri bulması gerekiyor.
"Teknoloji" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?