Lüks markalar kripto parayla ödemeleri kabul etmeyi tartışıyor
Bitcoin'in yükselen değeri, üst düzey markaların ve perakendecilerin de dikkatini çekti. Zenginlerin daha fazla dikkatini çekebilmek ve kripto yatırımcılarını markalarına sadık hale getirebilmek için kripto para birimlerini ödeme aracı olarak kullanmayı tartışıyorlar. Yakın zamana kadar, LVMH’nin saat markaları Hublot ve Tag Heuer'in yanı sıra Kering'e ait moda markaları Gucci ve Balenciaga da dahil olmak üzere yalnızca bir avuç lüks marka kripto ödeme teklifini denedi.
Artan ilgi, markaların dikkatini çekti
Yakın zamanda lüks Fransız mağazası Printemps, Fransa'daki mağazalarında bitcoin ve ethereum gibi kripto para birimlerini kabul etmek üzere dünyanın en büyük kripto borsası Binance ve Fransız finansal teknoloji şirketi Lyzi ile işbirliği yaptığını duyurdu ve bunu yapan ilk Avrupa mağazası oldu. Bitcoin yükselirken gelen bu hamle, yeni uygulamaya ilgi gösteren diğer markalar ve perakendeciler tarafından da fark edildi.
Binance Fransa'nın başkanı David Princay, şirketin diğer lüks markalarla da görüşme halinde olduğunu belirterek, “Oldukça az sayıda telefon geldi ancak bu ilgi yarattı” dedi. Lüks çakmak ve kalem üreticisi S.T. Dupont, Reuters'a yaptığı açıklamada Noel tatilinden önce iki Paris mağazasında kripto para ödemelerini kabul etmeyi hedeflediğini söyledi.
Kruvaziyer şirketi Virgin Voyages bu ay bitcoin'i bir ödeme seçeneği olarak kabul eden ilk ürününü sunmaya başladı: Kruvaziyer gemilerinde bir yıl kadar kullanılabilecek 120 bin dolarlık geçiş kartı. Düzenleyiciler uzun zamandır bitcoin gibi kripto para birimlerinin yüksek riskli varlıklar olduğu konusunda uyarıda bulunuyorlar. Yüksek volatilite, bir ödeme aracı olarak geniş çapta benimsenmesinin önündeki bir başka engel. Ancak, daha dostane e-para birimi düzenlemeleri getirmesi beklenen ABD Başkanı seçilen Donald Trump'ın destek vaatleri, bitcoin için rekor kıran yükselişleri körükledi. S&P analistleri, finansal piyasalardaki blok zinciri inovasyonunun kripto para birimleri için öngörülebilirliği artırabileceğine dikkat çekerek durumun değişmeye başladığını söylüyor.
Bitcoin'in son yükselişinin yarattığı yeni zenginlik, lüks sektörünün son yılların en büyük düşüşüyle karşı karşıya kaldığı ve yeni kaynaklar aradığı bir döneme denk geldi. S&P Global Ratings'in dijital varlıklar baş analisti Andrew O'Neill, kripto para ödemeleri sunmanın, şirketlerin kendilerini sadece boomer’lara satış yapan eski bir marka yerine yenilikçi olarak markalaştırmalarının bir yolu olabileceğini söyledi.
Daha genç müşterilere ulaşmak
Lüks holding Kering'in baş müşteri ve dijital sorumlusu Gregory Boutte, grubun teknoloji konusundaki stratejisini “test et ve öğren” olarak tanımladı. Yeni teknolojilerin benimsenmesinin daha genç ve Asyalı müşterilere ulaşmanın anahtarı olduğunu vurguladı. Kering'in yıldız markası Gucci, 2022'den bu yana Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ürünlerinin çoğu için 10 kripto para birimi üzerinden alışveriş yapılmasını sağladı. Printemps, kripto ödeme hizmetini mart ayında çok markalı bir perakendeci açmayı planladığı New York'a genişletmek için çalışıyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
Milyonlarca Stanley Kupası piyasadan geri çekiliyor