;
Arama

Lojistikte stratejik avantaj

Dünya ticareti, tedarik zincirlerinin yeniden şekillendiği, lojistiğin daha stratejik rol üstlendiği bir dönemden geçiyor. Türkiye, sadece bir geçiş noktası değil değer yaratan bir lojistik merkezi haline geliyor.

Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının kavşağında yer alan Türkiye; kara, hava, deniz ve demiryolu ağlarıyla küresel ticaretin tam kalbinde bulunuyor. Bu eşsiz coğrafya, Türkiye’yi sadece bir transit ülke değil aynı zamanda bir lojistik üs haline getiriyor. Son yıllarda artan bölgesel ticaret hacmi, yeni kuşak ulaştırma projeleri ve dijitalleşme adımları Türkiye’nin bu avantajını daha da güçlendiriyor. Mevcut küresel konjonktür de Türkiye’nin lojistikte yükselmesini destekliyor. Avrupa’nın Çin’e olan bağımlılığını azaltma çabaları, ‘yakın kaynaklardan tedarik’ ve ‘dost ülkelerden tedarik’ gibi kavramları öne çıkardı.

Türkiye, hem jeopolitik yakınlık hem de üretim kapasitesiyle Avrupa için ideal bir partner konumunda. Özellikle Almanya, İtalya ve Fransa gibi ülkelerin Türkiye ile taşımacılık ve depolama alanlarında kurduğu ortaklıklar, bu yeni dönemde daha da derinleşiyor. Rusya-Ukrayna savaşı, Çin’den Avrupa’ya uzanan kuzey rotasında ciddi belirsizlikler yaratırken bu durum Orta Koridor olarak bilinen Çin - Orta Asya - Türkiye - Avrupa hattının önemini daha da artırdı. ABD ise Çin’in elini zayıflatabilmek için bu hattı destekliyor.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Mobilitenin Geleceği: Her şey altüst

    Mobilitenin Geleceği: Her şey altüst

  • Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: Türkiye artık merkez ülke

    Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: Türkiye artık merkez ülke

  • AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken: Mobilite sigorta sektörü için ciddi bir büyüme potansiyeli

     AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken: Mobilite sigorta sektörü için ciddi bir büyüme potansiyeli

  • Safi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Safi: Orta Koridor limanları canlandıracak

    Safi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Safi: Orta Koridor limanları canlandıracak

  • Enterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün: Dünyadaki 1,5 milyar araç zamanının çoğunu otoparkta geçiriyor

    Enterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün: Dünyadaki 1,5 milyar araç zamanının çoğunu otoparkta geçiriyor

  • BMW sadece araç değil, deneyim geliştiriyor

    BMW sadece araç değil, deneyim geliştiriyor

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)