;
Arama
Premium otomobil üreticisi Lexus, bugüne kadar ürettiği en küçük modeli LBX’te üst segment teknoloji ve donanımları referans almış. Sonuç: Ulaşılabilir lüks.

03 Haziran 2024, 00:00

Türkiye otomobil pazarında premium rekabetine yepyeni bir oyuncu katıldı. 35 yıllık tarihinde ultra lüks ve büyük hacimli motora sahip modelleriyle ün yapan Lexus, bu kez ‘küçük’ bir sürpriz yaptı. Lexus’un bugüne kadar ürettiği en küçük modeli LBX, yollara çıktı. Bebek Lexus, markanın önemli kilometre taşlarından biri olacak. Zira marka, LBX ile ABD, Çin ve Japonya gibi güçlü olduğu pazarların dışında, küçük SUV cenneti Avrupa’da büyümeyi istiyor. Avrupa’da öne çıkmanın yolu LBX gibi kompakt boyutlara sahip küçük motorlu modellerden geçiyor. Aynı şekilde LBX’in tasarımı da Avrupalı tüketicilerle yapılan klinik testlerin sonuçlarına göre şekillendi.

Türkiye’de yüzde 80’lik vergi dilimine giren hibrit motorla donatılması nedeniyle bu aracı, ‘ulaşılabilir lüks’ şeklinde tanımlamak mümkün. Lexus ilk B-SUV modeliyle şimdiye kadar ulaşamadığı müşteri kitlesine hitap edecek.

Lexus, Milano’daki dünya lansmanında ilk defa tanıştığım LBX’te dünyada en çok satan modeli RX’ten yola çıkmış. LBX’e ilk baktığınızda her ne kadar ön yüzü ve platformu farklı olsa da RX’in küçültülmüş hali gibi görünüyor. RX ile NX modellerinde şahit olduğum teknolojik ve lüks ayrıntılar LBX’e adapte edilmiş. D premium segmentten alışık olduğumuz ön cama yansıyan renkli gösterge ekranı, bu yeni modele konulmuş.

Hatta birkaç özelliği RX’in bile önüne geçmiş. Sessiz kabin sayesinde dışarıyla ilişkiniz tamamen kesiliyor. İlk elektrikli modeli RZ’de kullanılmaya başlanan çift renkli gövde, LBX’e sportif hava katmış.

Lexus, LBX’te 2000’den bu yana birlikte çalıştığı Amerikalı Mark Levinson’ın ses sistemini tercih etmiş. Ses sistemindeki 13 hoparlör koltuk başlıklarından ön konsola kadar dengeli dağıtıldığı için iyi bir akustiğe sahip konser salonunda müzik dinliyormuş hissi veriyor.

Sürüş sırasında 136 beygir güç ve 185 N.m tork üreten yeni hibrit sistemin farkı hemen hissediliyor. Yine RX’te yer alan E-CVT şanzıman sayesinde araç, daha atak ve seri performans sergiliyor. Benim gibi sportif sürüş sevenler için direksiyon arkasındaki vites kulakçıklarıyla hızlanmalar oldukça keyifli.

Peki LBX’in artıları ve eksileri neler? Sürüş rahatlığı, performansı, iç mekandaki işçilik ve teknolojik donanımlar RX modelini aratmıyor. Direksiyon simidi ise daha şık ve ufak tasarlanabilirdi. 9.8 inçlik multimedya ekranı, rakiplerine göre küçük. Keza çocuklu aileler daha geniş iç mekan ve bagaj hacmi talep ediyor. LBX, biraz daha genç ve bekar kullanıcılara hitap ediyor gibi. Lexus’un piyasada lüks algısı yüksek olsa da LBX’in, Audi Q2, BMW X1, Mercedes[1]Benz GLA, MINI Countryman gibi önemli rakipleri var. Aracın fiyatı 2 milyon 290 bin liradan başlıyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Elon Musk’ın otopilot yalanları peşini bırakmıyor

    Elon Musk’ın otopilot yalanları peşini bırakmıyor

  • Trafiğe temmuzda 257 bin 471 aracın kaydı yapıldı

    Trafiğe temmuzda 257 bin 471 aracın kaydı yapıldı

  • Renault Trucks Türkiye’den uluslararası göreve

    Renault Trucks Türkiye’den uluslararası göreve

  • Türkiye'de Renault Clio en çok satan otomobil oldu

    Türkiye'de Renault Clio en çok satan otomobil oldu

  • CLA Shooting Brake: Mercedes’in elektrikli geleceği

    Halit Bolkan
    CLA Shooting Brake: Mercedes’in elektrikli geleceği

  • ÖTV’de yeni dönem

    Halit Bolkan
    ÖTV’de yeni dönem

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi