;
Evren Güzel, TEMSA’nın direksiyonuna geçerek Türkiye otomotiv sanayinin ilk kadın CEO’su oldu. Güzel, Sabancı-PPF Group ortaklığı ile en hızlı büyüyen şirketlerden biri olan TEMSA’nın mobilite devine dönüşmesini hedefliyor. Şirket Adana’da ABD için mikromobilite aracı eQuad’ı üretmeye başlarken, Deniz Taksi’leri elektriklendiriyor. Yeni elektrikli projeler yolda.
İsimlendirme stratejisini elektrikli ve fosil yakıtlı olarak değiştiren Audi’de A4’ün yerini A5 aldı. Marka yeni modelde adeta A4 ile A5’i birleştirmiş. Yeni A5; büyüyen boyutları, yüksek teknolojisi ve premium detaylarıyla bir üst lige göz kırpıyor.
Skoda’nın mütevazı lüks modeli Kodiaq, yeni yüzüyle hedef çıtasını yükseltti. Marka, Kodiaq’ın fiyat/fayda dengesi ile premium segmentten müşteri kazanmayı hedefliyor.
BYD, Seal U DM-i modeliyle “Çin malı” algısını değiştiren yeni bir eşik yarattı.
Çin malı araçlar dünyada hızla yaygınlaşırken ülkeler önlemlerle duvar örmeye çalışıyor. Sert tedbirler peşpeşe açıklanıyor. Korumacı politikalar, BYD yatırımı gibi Türkiye’ye önemli fırsatlar da yaratıyor.
Küresel elektrikli otomobil satışlarında vites düştü, rüzgar tersine döndü. Elektrifikasyona milyarlarca dolar yatırım yapan şirketler planlarını ertelerken, işten çıkarmalar başladı. En önemlisi tamamen elektrikliye dönüşeceklerini duyuran markalar, bu hedeflerinden vazgeçiyor.
Renault orta lüks segmentte makus talihini yenmek için yola bu kez Rafale ile çıkıyor. Adını hız rekoru kıran bir uçaktan alması, markanın hedeflerinin daha iddialı olduğunun göstergesi.
Premium otomobil üreticisi Lexus, bugüne kadar ürettiği en küçük modeli LBX’te üst segment teknoloji ve donanımları referans almış. Sonuç: Ulaşılabilir lüks.