Labubu çılgınlığı: Wang Ning artık Jack Ma’dan daha zengin
Forbes tahminlerine göre Çin’in en zengin 10 milyarderi arasında en genç olan 38 yaşındaki yönetim kurulu başkanı ve CEO Wang Ning, büyük ölçüde şirketteki hisseleri sayesinde 27,5 milyar dolarlık bir servet biriktirdi. Forbes tahminlerine göre Jack Ma’nın ve çip üreticisi Cambricon Technologies’in kurucu ortağı Chen Tianshi’nin önünde, sekizinci sırada yer alıyor.
Pop Mart’ın Hong Kong borsasında işlem gören hisseleri bu yıl yüzde 250’den fazla artış gösterdi ve oyuncak üreticisinin piyasa değeri 435,7 milyar Hong Kong dolarına (56 milyar ABD doları) ulaştı. Bu, Barbie üreticisi Mattel ile diğer Amerikalı oyuncak üreticisi Hasbro’nun toplam değerinin üç katından fazla.
Yeni Labubu'lar satışa sunuldu
Geçen hafta şirket, Çin’de yeni Labubu bebeklerini piyasaya sürdü. Tavşanı andıran bu oyuncaklar sivri kulaklara, tırtıklı dişlere ve yaramaz bir sırıtışa sahip. 79 yuan (11 dolar) fiyatla satılan Labubu 4.0 serisi, çeşitli renklerde 28 adet 10,5 santimetrelik pelüş oyuncaktan oluşuyor. Ayrıca, bulunması daha zor olacak iki özel sürüm tipi de bulunuyor.
Mini Labubu’lar, Pop Mart’ın WeChat ve Tmall’daki mağazaları da dahil olmak üzere çevrimiçi kanallarda dakikalar içinde tükendi. Çin’in ikinci el ürün platformu Xianyu’da bazı satıcılar şimdiden 4.0 serisini orijinal fiyatının iki katından fazlasına sunuyor.
Ağustosun başlarında milyarder Wang, Pop Mart’ın bu sene rahatlıkla 30 milyar yuan satış gerçekleştirebileceğini öngördü. Şirket, yılın ilk altı ayında satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 204,4 artırarak 13,9 milyar yuana çıkardı. Hissedarlara atfedilen kâr ise bir yıl öncesine kıyasla yüzde 397 artarak 4,6 milyar yuana yükseldi. Şirket, ABD dahil olmak üzere Amerika kıtasını, yılın ilk yarısında satışların yüzde 1.000’den fazla artarak 2,3 milyar yuana ulaşmasıyla en hızlı büyüyen bölge olarak gösterdi. Labubu serisi; Rihanna, Kim Kardashian ve K-pop grubu Blackpink’ten Lisa gibi ünlüler tarafından da koleksiyonlara dahil edildi.